ماساژ پیشانی و فواید بی‌نظیر آن در کاهش استرس‌های روزانه

مطمئنا بعد از یک روز کاری پر تنش و پر از استرس هیچ چیز مانند یک مکان ساکت و آرام برای استراحت نمی‌چسبد. حال اگر این استراحت همراه با یک ماساژ ملایم باشد دلچسبی آن نیز دو چندان خواهد شد. یک ماساژ خوب و اصولی می‌تواند تمامی استرس‌ها و خستگی‌های بدن ما را به کل از بدن دور کرده و احساس آرامش و راحتی را به ما هدیه دهد.

اگر یک صندلی ماساژور فول بادی در خانه داشته باشید که عالی؛ کار شما بسیار آسان بوده و می‌توانید از یک ماساژ ایده‌آل لذت ببرید اما اگر دستگاه ماساژور ندارید باید به فکر انجام آن به صورت سنتی و دستی باشید.

تکنیک‌های ماساژ مختلفی وجود دارد که می‌تواند فواید بسیار زیادی را عاید بدن ما کند مشکل اینجاست که بسیاری تصور می‌کنند که برای این کار باید به یک مرکز ماساژ مراجعه کرده و از یک ماساژور تماماً حرفه‌ای کمک بگیرند. این در حالی است که بسیاری از تکنیک‌ها را خودتان نیز می‌توانید در خانه انجام دهید. تکنیک‌های بسیار ساده‌ای در ماساژ وجود دارد که  می‌توانید در خانه بدون کمک گرفتن از کسی آن‌ها را انجام دهید و از فواید آن بهره مند شوید. در این مقاله قصد داریم یک روش ساده که تا حد زیادی می‌تواند بر احساس راحتی شما تاثیر بگذارد را معرفی کنیم. موضوع مقاله ما در مورد ماساژ پیشانی است؛ ماساژی که شما می‌توانید به راحتی انجام داده و از فواید زیاد آن بهره مند شوید.

ماساژ پیشانی

ماساژ پیشانی

ماساژ پیشانی یک ماساژ مستقل نبوده و جزو فرایند ماساژهای کلی مانند ماساژ سوئدی است اما می‌توان آن را به صورت مستقل نیز انجام داد. تاثیر ماساژ پیشانی آنی بوده و شما می‌توانید بسیاری از فواید آن را بعد از انجام به طور کامل احساس کرده و یا مشاهده نمایید.

دیگر مزیت این روش این است که انجام آن بسیار ساده بوده و شما نیاز به تجهیزات خاصی نخواهید داشت؛ همچنین زمان زیادی نیز از شما نخواهد گرفت. این‌ها دلایل محکمی هستند تا شما ماساژ پیشانی را به صورت روزانه انجام دهید. در ادامه، نحوه انجام ماساژ پیشانی را به شما خواهیم آموخت و سپس فواید انجام این نوع ماساژ را به شما یادآوری خواهیم کرد. همراه میسرست باشید.

نحوه انجام ماساژ پیشانی

نحوه انجام ماساژ پیشانی:

روال کار بسیار ساده و آسان است. نگاهی به تصویر زیر بیاندازید. در این تصویر خطوطی را میبینید که مسیر حرکت دستان ماساژور بر روی صورت را نشان می‌دهد. البته این تصویر برای کل صورت است اما مسیر حرکت دست آن بر روی پیشانی نیز کاملاً مشخص شده.

  1. برای شروع کار انگشتان دست خود را باید بین ابرو‌های تان قرار دهید.
  2. فشار باید در این نوع ماساژ کامل ملایم باشد.
  3. بعد از قرار دادن دست‌ها در میان ابرو‌ها کافی است که آن‌ها را به سمت بالا در جهت خطوطی که در تصویر مشخص شده است حرکت دهید
  4. برای اینکه فواید را دریافت کنید باید این حرکات را ۴۵ تا ۶۰ ثانیه انجام داده و فشار را بر نقاط اعمال کنید.

به همین سادگی شما یک ماساژ اصولی بر روی پیشانی خود انجام داده‌اید. مطالعات فراوانی بر روی ماساژ پیشانی و فواید آن انجام شده است. نتایج حاصله از این مطالعات بسیار شگفت آور است چرا که همین حرکات ساده و آسان نتایج بسیار زیادی را به دنبال دارد. ادامه مقاله را با ما دنبال کنید تا فواید ماساژ پیشانی را نیز بدانید.

فواید ماساژ پیشانی

فواید ماساژ پیشانی:

حتماً شما نیز اطلاعاتی در مورد فواید ماساژ دارید چرا که امروزه مردم به صورت زیاد در این مورد با یکدیگر صحبت می‌کنند. ماساژ پیشانی نیز همانند دیگر ماساژ‌های دنیا اگر به صورت درست انجام شود و همچنین مرتب؛ نتایج فوق‌العاده‌ای را به دنبال خواهد داشت. از جمله فواید ماساژ پیشانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش استرس:

اولین چیزی که وقتی کلمه ماساژ گفته می‌شود به ذهن می‌رسد، احساس راحتی و کاهش استرس است. همانند دیگر ماساژها ماساژ پیشانی نیز میزان استرس موجود در بدن شما را بسیار کاهش می‌دهد.

بگذارید نقل قولی از دکتر معروف دنیا یعنی دکتر آز در این مورد برای شما بیان کنم:

دکتر آز در این مورد بیان می‌کند که:

ماساژ دادن پیشانی شما می‌تواند استرس بدنتان را با دست زدن به نقاط فشاری که باعث تولید هورمون‌ها می‌شود، بسیار کاهش دهد. نکته طب سوزنی در میان دو ابروی شما وجود دارد که در ماساژ پیشانی آن نقطه را شما لمس خواهید کرد. این نکته به یک غده درونی کوچک که مسئول تولید ملاتونین هست متصل است. شما می‌توانید با قرار دادن دستانتان بر روی این نکته و حرکت به سمت بالا آن را تحریک کرده و میزان استرس بدن‌تان را کاهش دهید. توجه کنید که این ماساژ کاملاً رایگان بوده و انجام آن بیش از یک بار در روز به شما آسیب نخواهد رساند.

با استناد به این گفته می‌توان پی برد که همانند دیگر ماساژها ماساژ پیشانی نیز به کاهش استرس و اضطراب درونی شما کمک کند.

کاهش سردرد:

حتما شما نیز تجربه کرده‌اید که در هنگام سردرد به صورت ناخودآگاه دستتان به سمت پیشانی هدایت می‌شود. این کاری است که بدن به صورت ذاتی انجام می‌دهد و امری کاملا طبیعی است.

انجام دادن ماساژ پیشانی می‌تواند به صورت مستقیم بر سردرد شما تاثیر گذاشته و از میزان آن بکاهد. پس اگر شما نیز دچار سردرد شدید می‌توانید این نوع ماساژ را انجام داده و از شر آن خلاص شوید.

کاهش چین و چروک روی پیشانی:

زمانی که شما پیشانی خودتان را ماساژ می‌دهید گردش خون در این ناحیه بسیار بالا می‌رود که این امر فرآیند رسیدن مواد معدنی و ویتامین‌ها به پوست را بیشتر کرده و موجب از بین رفع چین و چروک می‌شود.

افرادی که چین و چروک زیادی بر روی پیشانی خود دارند می‌توانند از این نوع ماساژ برای از بین بردن آن‌ها بهره ببرند. نحوه کار بسیار ساده است. این روش درمان ترکیبی از دو ابزار بسیار قوی به نام‌های روغن زیتون و نارگیل و ماساژ خواهد بود. روغن نارگیل یک روغن ضد باکتریایی، ضد قارچی رطوبت ساز و کاملا طبیعی است. این روغن به صورت جامد بوده که در هنگام تماس با پوست به صورت مایع در می‌آید.

  1. چند قطره روغن زیتون و یا نارگیل را بر روی انگشتان خود بریزید.
  2. ماساژ را در مناطقی که دارای چین و چروک هستند انجام دهید
  3. مدت زمان مناسب برای انجام این نوع ماساژ ۱۰ دقیقه است

روغن زیتون اگر همراه با روغن نارگیل باشد تبدیل به یک مرطوب کننده عالی خواهد شد. همچنین انجام این نوع ماساژ باعث تسکین ماهیچه‌های روی پیشانی شما نیز می‌شود.

با فواید و نحوه انجام ماساژ پیشانی آشنا شدید. امیدوارم شما نیز انجام این نوع ماساژ را در برنامه ریزی کارهای روزانه خود قرار داده و آن را به صورت مرتب پیگیری کنید.

البته راه بهتری نیز برای این کار وجود دارد. استفاده از دستگاه ماساژور صورت که علاوه بر پیشانی شما دیگر بخش‌های صورت‌تان را نیز مورد ماساژ قرار می‌دهد.

برای خرید انواع مختلف دستگاه ماساژور و یا دیگر دستگاه‌های موجود می‌توانید به قسمت محصولات ما مراجعه کرده و بهترین و با کیفیت‌ترین دستگاه‌ها را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

برای نوشتن این مقاله از منابع زیر استفاده شده است:

siobeauty

stylecraze

bloggersarena

sharecare

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.