ماساژ خط خنده: رفع خط خنده با ماساژ

وجود خط لبخند در کنار بینی شما و یا گوشه‌های دهانتان می‌تواند نشان دهنده این باشد که شما زندگی شاد و پر از خنده‌ای را سپری کردیم اما گاهی اوقات همین خط خنده می‌تواند تبدیل به چروک زیادی روی صورت شود و چهره شما را مسن‌تر از آنچه که هستید نمایان کند. راه‌های بسیار متعدد و مختلفی برای رفع خط خنده و چروک ایجاد شده از آن وجود دارد مانند استفاده از محصولات پوستی، استفاده از برنامه های درمانی مختلف، نوع آرایش و …

اما در این میان روشی نیز وجود دارد که بسیار موثر بوده و بی خطر نیز هست. این روش ماساژ خط خنده نام دارد. اگر شما نیز خط خنده دارید و می‌خواهید از شر آن خلاص شوید می‌توانید برای رفع خط خنده از تمرین‌های ماساژ خط خنده استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم تمرین‌های ماساژ خط خنده را به شما آموزش دهیم تا شما نیز بتوانید این تمرین‌ها را در خانه انجام دهید.

ماساژ خط خنده

ماساژ خط خنده

خطوط خنده همان چین و چروک‌های روی پوست است که اطراف دهان و بینی ظاهر می‌شود. این خطوط زمانی بیشتر قابل مشاهده هستند که فرد لبخند زده و شروع به حرف زدن کند. خطوط خنده اغلب به علت تکرار حرکات صورت مانند لبخند، خنده‌های طولانی و صحبت کردن به وجود می‌آیند. سایر علل به وجود آمدن این خطوط می‌تواند مواردی مانند آفتاب، پیری، عوامل ژنتیکی و یا سیگار کشیدن باشد.

اجتناب از خطوط خنده اجتناب ناپذیر است اما روش‌هایی وجود دارد که می‌توان از به وجود آمدن آن جلوگیری کرد و یا زمان آن را کاهش داده و به تأخیر انداخت.

ماساژ خط خنده یکی از موثرترین روش‌ها برای کاهش خطوط خنده می‌باشد که شامل تمرین‌های بسیار آسان و ساده است و شما می‌توانید این تمرین‌ها را در خانه نیز به راحتی انجام دهید. برای یادگیری تمرین‌ها به منظور رفع خط خنده این مقاله را دنبال کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بعد از مطالعه‌ی این مطلب، به مقاله‌ی ماساژ رفع جای بخیه نیز نگاهی بیاندازید.

تمرین‌های رفع خط خنده

تمرین‌های رفع خط خنده

در ادامه شما چهار تمرین برای رفع خط خنده و یا به‌عبارتی ماساژ خط خنده را خواهید آموخت.

۱- تمرین مقاومت پوستی در برابر خنده:

یوگای صورت به طور طبیعی می‌تواند کمک کند که صورت شما جوان‌تر شده و عضلات صورتتان تقویت شود نتیجه این کار کاهش چین و چروک خواهد بود. گوشه‌های دهان‌تان را با انگشت اشاره خود گرفته و به اطراف بکشید سپس آن دهان خود را ببندید به صورتی که فشار ایجاد شود. ۵ تا ۱۰ ثانیه مقاومت کنید. این کار را می‌توانید ده تا بیست و پنج بار در یک روز انجام دهید.

تمرین‌های رفع خط خنده

۲- تمرین تنفس عمیق:

برای تقویت عضلات صورت، صاف کردن پوست خود و رفع خط خنده یک نفس عمیق کشیده و هوا را در دهان خود نگه دارید به صورتی که دهان شما مانند بالن بزرگ شود. سپس هوا را از یک گونه به گونه دیگر هدایت کنید. این کار را چندین بار انجام دهید.

تمرین تنفس عمیق

۳- تمرین لبخند بزرگ:

لبخند زدن به صورت کامل می‌تواند به سفت‌تر شدن خطوط خنده و همچنین تقویت ماهیچه‌های چهره کمک کند. دندان‌های خود را به هم چسبانده و شروع به لبخند زدن کنید. ۱۰ ثانیه در این حالت مانده و سپس شروع به استراحت کردن کنید. این کار را می‌توانید ۱۰ الی ۲۰ بار در یک روز انجام دهید.

تمرین لبخند بزرگ

۴- تمرین بالا کشیدن گونه‌ها:

آخرین تمرین برای رفع خط خنده تمرین بالا کشیدن گونه‌ها می‌باشد. برای انجام این تمرین باید از دستان خودتان کمک بگیرید به این صورت که: از دستان خود برای کشیدن عضلات صورت استفاده کرده و خطوط خنده و چین و چروک خود را صاف کنید. کف دست خود را به صورت صاف و مورب بر روی گونه‌های خود بکشید تا زمانی که برخی از دندان‌های شما قابل مشاهده باشد. گوشه‌های لب خود را بکشید و ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید، سپس رها کرده و سه بار این عمل را انجام دهد. شکل زیر نشان دهنده این تمرین می‌باشد.

تمرین بالا کشیدن گونه‌ها

با تمرین‌های ماساژ خط خنده آشنا شدید شما نیز می‌توانید این تمرین‌ها را در خانه انجام داده و خطوط خنده خود را از بین برده و یا حداقل کمرنگ‌تر بکنید. توجه داشته باشید که این تمرین‌ها در کوتاه مدت جواب‌گو نخواهند بود و شما باید به صورت مرتب آن‌ها را انجام دهید تا نتیجه‌شان را مشاهده کنید.

البته راه بهتری نیز برای رفع خط خنده وجود دارد آن هم استفاده از دستگاه ماساژور صورت می‌باشد. شما می‌توانید یک دستگاه ماساژور صورت خریداری کرده و از آن برای رفع خط خنده خود استفاده کنید. ماساژورها با علم روز دنیا و بر اساس نیاز انسان‌ها ساخته شده است و به همین دلیل هم بسیاری از خطرات ماساژهای معمولی را شامل نمی‌شوند و شما می‌توانید با خیالی آسوده از آن‌ها استفاده کنید.

همچنین دستگاه ماساژور صورت فواید بسیار زیادی علاوه بر از بین بردن خط خنده دارد. این نوع ماساژور برای چشم‌ها، رفع خستگی صورت، شادابی پوست بسیار مفید است اگر شما از آن استفاده کنید می‌توانید از این فواید نیز بهره‌مند شوید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه ماساژور صورت و دیگر دستگاه‌های ماساژور می‌توانید با مشاوران شرکت ما در ارتباط بوده و اطلاعات کافی در مورد آن‌ها را دریافت کنید. از این که در این مقاله نیز همراه ما بودید کمال تشکر را از شما داریم.

منبع: wikihow

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.