فواید ماساژ هندی بر روی سر

مردم به دلایل بسیار مخلفی از ماساژ درمانی استفاده می‌کنند. برخی به دلیل توصیه پزشک و برخی به دلیل آگاهی از فواید بی‌نظیر این کار. مالیدن عضلات، و فشار دادن بافت‌های سفت شده و … کارهایی است که در ماساژ درمانی انجام شده و باعث رفع تنش‌ها و کاهش استرس و احساس آرامش می‌شود. مهم نیست که درد و رنج شما از چه چیزی و به چه دلیلی است مهم این است که با انجام انواع مختلفی از ماساژ می‌توانید به تسکین دردهای خود سرعت ببخشید و حتی در برخی از موارد آن‌ها را درمان کنید.

این طیف عظیم از فواید به دلیل سبک‌های مختلف و تنوع در حرکات ماساژ می‌باشد. یکی از سبک‌های ماساژ، ماساژ سر هندی است که در بسیاری از مراکز مخصوص ماساژ به بیماران و مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.

ماساژ سر هندی بهترین ماساژ برای رهایی از تنش‌های موجود در سر و از بین بردن آن سفتی‌ها در شانه‌ها، متعادل کردن انرژی درورنی و حتی داشتن موهای زیبا و پرپشت است.

ماساژ سر هندی

ماساژ سر هندی

در این مقاله قصد داریم ماساژ سر هندی و فواید ماساژ هندی بر روی سر را مورد بررسی قرار داده و شما را بیشتر با این مدل ماساژ آشنا کنیم.

ماساژ سر هندی چیست؟

ماساژ سر هندی یکی از تکنیک‌های ماساژ می‌باشد که شامل طب فشاری در پشت، شانه‌ها، گردن و سر است. هدف از انجام این نوع ماساژ در مرحله اول آزاد کردن گره‌های عضلانی و کاهش تنش در قسمت فوقانی بدن می‌باشد. البته با انجام این نوع ماساژ گردش خون در قسمت سر شما افزایش پیدا کرده و خون رسانی به آسان‌تر شده و همچنین رشد موها شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

ماساژ سر هندی چیست؟

ماساژ سر هند بخشی از یک شیوه مراقبت بهداشتی باستان هند و به نام آیورودا (Ayurveda) است. بیش از ۱۰۰۰ سال است که ماساژ سر هندی انجام می‌شود. البته تاریخ دانان بر این اعتقاد هستند که خود Ayurveda بیش از ۳۰۰۰ سال قدمت دارد و مردم از آن زمان‌ها این تکنیک بهداشتی را مورد استفاده قرار می‌دادند. پس می‌توان گفت که این نوع ماساژ یکی از قدیمی‌ترین انواع ماساژ در دنیا می‌باشند که توسط مردم هند انجام می‌پذیرفته است.

ماساژ سر هندی توسط زنان اختراع شده است. این سبک خاص ماساژ در درجه اول و در آن زمان‌ها برای افزایش چربی پوست و سلامتی موی دختران استفاده می‌شده است. ماساژ سر هندی اغلب به همراه مالیدن روغن‌های مختلف مانند: روغن نارگیل، زیتون و کنجد انجام می‌شود که هر کدام از این روغن‌ها فواید بسیار زیادی برای پوست سر و اندام‌های مختلف بدن دارند.

در آن زمان‌ها این یک سنت خانوادگی بود؛ مادران سر نوزادان خود را ماساژ می‌دادند و به فرزندانشان نیز این نوع ماساژ را آموزش می‌دادند تا آن‌ها نیز این کار را به فرزندانشان آموزش دهند. اینگونه است که ماساژ پوست سر هندی نسل به نسل منتقل شده و به ما رسیده است.

تا همین اواخر، در حدود سال ۱۹۷۳، این سبک ماساژ هنوز به هند محدود بود و برای دیگر نقاط جهان کاملا ناشناخته.

ماساژ سر هندی چگونه گسترش پیدا کرد؟

ماساژ سر هندی چگونه گسترش پیدا کرد؟

Narendra Mehta نام کسی است که این ماساژ را به دنیا معرفی کرده است. Narendra Mehta بعد از اینکه به دلیل ادامه تحصیل از هند به انگلستان آمد جهان را با این ماساژ سنتی و ویژه آشنا کرد. زمانی که او در انگلستان بود به دلیل اینکه این نوع ماساژ را دریافت نمی‌کرد در تحت فشار گرفته بود و به همین دلیل هم به هند بازگشت. در بازگشت بعدی او به انگلستان، وی تصمیم گرفت که این نوع ماساژ را به عنوان نوعی خدمات به مردم ارائه دهد. ماساژ سر هندی از انگلستان گسترش پیدا کرده و امروزه در بسیاری از کشورها انجام می‌پذیرد.

از این نوع ماساژ چه انتظاری می‌رود؟

از این نوع ماساژ چه انتظاری می‌رود؟

گفته‌ها هاکی بر این است که این نوع ماساژ آرامش را به شما هدیه خواهد داد. این نوع ماساژ نه تنها باعث احساس راحتی می‌شود بلکه باعث خواهد شد که شما احساس کنید که وزن خود را از دست داده‌اید.

ذهنی:

اگر از این جنبه به ماساژ هندی نگاه کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که این نوع ماساژ باعث بهبود تعادل انرژی در بدن خواهد شد. به صورت کلی این نوع ماساژ شما را از لحاظ روحی شارژ خواهد کرد.

فیزیکی:

از دیدگاه فیزیکی این نوع ماساژ با دیگر ماساژهای موجود بسیار متفاوت می‌باشد. در این نوع ماساژ، شما بر روی یک صندلی نشسته و نیازی نیست که شما لباس‌های خود را دربیاورید. ماساژ سر هندی از کمر و شانه‌ها شروع خواهد شد تا تنش‌های موجود در این نواحی را از بین ببرد. در ادامه ماساژ به سمت گردن و جمجمه شما پیش خواهد رفت. در هنگام انجام این نوع ماساژ می‌توان از روغن‌های بسیار مختلفی نیز استفاده کرد.

فواید ماساژ هندی بر روی سر

فواید ماساژ هندی بر روی سر

به غیر از مواردی که پیش از این در این مقاله بیان شد ماساژ سر هندی فواید بسیار زیاد دیگری نیز برای شما خواهد داشت. در ادامه در مورد فواید ماساژ هندی بر روی سر بحث خواهیم کرد.

۱- از بین بردن سردرد و میگرن:

یکی از اصلی‌ترین و شایع‌ترین دلایل سردرد و میگرن تنش‌های موجود در کمر و گردن می‌باشد. در ماساژ سر هندی گره‌های موجود در گردن و کمر شما باز شده و گردش خون افزایش پیداخواهد کرد. همچنین مایع نخایی نیز جریان بهتری به خود خواهد دید که تمامی این عوامل باعث خواهد شد که سردرد و میگرن به صورت کامل درمان شود.

۲- از بین بردن بی‌خوابی و بهبود کیفیت خواب:

از بین بردن ناراحتی عضلانی، بهبود گردش خون و مایعات در مغز شما، ارتقاء آرامش از فوایدی است که باعث خواهد شد که استرس از شما دور شده و بتوانید بهترین نوع خواب را تجربه کنید.

۳- کاهش اضطراب و افسردگی:

ماساژ سر به افزایش و احیاء گردش خون و اکسیژن در مغز شما کمک می‌کند. افزایش جریان اکسیژن در مغز شما کمک می‌کند تا تعادل شیمیایی مناسب و مورد نیاز برای حفظ حالت روحی سالم را به دست آورید. این موارد باعث کاهش علائم مربوط به افسردگی و اضطراب می‌شود.

۴- تقویت حافظه:

اغلب ما اجازه می‌دهیم مغزمان با اندیشه‌ها، ایده‌ها و احساسات بیش از حد پر شود. وقتی اطلاعات بیش از حد در مغز ما بارگذاری می‌شود، ما ناتوان خواهیم بود از طبقه‌بندی و سازماندهی این حجم از اطلاعات.  همین امر هم باعث خواهد شد که نتوانیم به درستی حافظه خوادمان را مدیریت کنیم.

ماساژ سر هندی به ما کمک خواهد کرد که حافظه خودمان را بهتر مدیریت کرده و آن را نیز تقویت کنیم.

۵- افزایش سلامت پوست و مو:

ثابت شده است که ماساژ پوست سر هندی به تقویت موها و همچنین پوست سر کمک فرآوانی می‌کند. یکی دیگر از فوایدی که ماساژ سر هندی برای سلامت پوست و موی ما دارد این است که روغن‌هایی که در این نوع ماساژ استفاده می‌کنند هرکدام خودشان در تقویت ریشه و زیبایی مو موثر هستند. روغن کرچک، روغن بادام و روغن نخود فرنگی روغن‌هایی هستند که در ماساژ هندی استفاده می‌شوند و برای مو و پوست نیز بسیار مفید هستند.

با فواید ماساژ سر هندی نیز آشنا شدید. تصور می‌کنم که اطلاعات کافی در مورد این نوع ماساژ بدست آوردید. نکته مهمی که در مورد این نوع ماساژ وجود دارد این است که این نوع ماساژ رایج نیست و نمی‌توانید در تمامی مراکز ماساژ آن را پیدا کنید. البته راه‌حل جایگزین نیز وجود دارد. راه‌حل این کار استفاده از دستگاه ماساژور سر می‌باشد. شما می‌توانید با بهره‌گیری از دستگاه ماساژور سر تمامی این فواید را دریافت کرده و از یک ماساژ اصولی نیز لذت ببرید.

اگر می‌خواهید ماساژور سر خریداری کنید کمی صبر کرده و محصولات ما را مشاهده کنید. ما در تیم میسرست بهترین دستگاه‌های ماساژور را با مناسب‌ترین قیمت برای شما فراهم آورده‌ایم. حتما به صفحه محصولات ما مراجعه کرده و توضیحات مربوط به آن‌ها را مشاهده کنید.

منبع: massagetique

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.