تکنیک‌های ماساژ صورت در خانه

زیبایی صورت اهمیت زیادی برای مردم به خصوص بانوان و دختران دارد. افراد در نقاط مختلف دنیا برای اینکه صورت زیبایی داشته باشند و بتوانند جوانی صورت را حفظ کنند روش‌های متنوعی را امتحان می‌کنند. یکی از این روش‌ها انجام ماساژ صورت می‌باشد. شما مجبور نیستید که هزینه زیادی برای انجام ماساژ صورت صرف کرده و خانه را به سمت مراکز تخصصی ماساژ ترک کنید تا بتوانید جوانی صورت خود را تضمین کرده و احساس تازگی به دست بیاورید. ماساژ صورت می‌تواند در خانه و بدون استفاده از روغن‌های مخصوص ماساژ انجام گیرد. برای انجام ماساژ صورت در خانه فقط کافی است که یک محل آرام و به دور از سر و صدا را انتخاب کرده و تلفن خود را نیز خاموش کنید. ۲۰ دقیقه زمان برای انجام ماساژ صورت در خانه کافی است.

در این مقاله قصد داریم در مورد تکنیک های ماساژ صورت در خانه مطالبی را برای شما بیان کرده و مواردی را که باید در این نوع ماساژ رعایت کنید را به شما گوش‌زد کنیم. اگر شما نیز می‌خواهید ماساژ صورت را در خانه انجام داده و زیبایی چهره خود را تضمین کنید بادقت این مقاله را مطالعه بفرمایید.

تکنیک های ماساژ صورت در خانه

تکنیک های ماساژ صورت در خانه

برای این که بتوانید ماساژ صورت در خانه را انجام دهید کافی است که تلفن همراه خود را در حالت سکوت قرار داده و به یک مکان بی سر و صدا بروید. بله دقیقا به همین سادگی است.

کمی ریزتر می‌شویم، برای انجام این نوع ماساژ باید محل مناسبی را برای خود انتخاب کنید.

آماده سازی منطقه انجام ماساژ

آماده سازی منطقه انجام ماساژ

سعی کنید وسایلی را که به شما آرامش می‌دهند و باعث رضایت شما می‌شوند فراهم آورید. به عنوان مثال می‌توانید چند شمع روشن کرده و موسیقی بی‌کلام و مورد علاقه خود را باز کنید. با انجام این کارها خود را از تنش‌ها و استرس‌های روزانه دور خواهید کرد. فراهم آوردن این امکانات باعث می‌شود که شما یک محیط آرام برای خود ایجاد کنید. شما ممکن است بخواهید ماساژ صورت در خانه را به صورت نشسته و یا در حالت دراز کشیدن انجام دهید، تفاوتی نمی‌کند فقط باید خودتان راضی باشید.

لوازم ضروری برای پیاده سازی تکنیک های ماساژ صورت در خانه:

  • حوله نرم
  • کاسه بزرگ آب
  • روغن ماساژ ( نارگیل بادام یا آووکادو)
  • کلاه مخصوص برای پوشاندن موهای تان
  • بالش کوچک برای راحتی

شاید وسوسه شوید که این وسایل را آماده نکرده و سریع به سراغ ماساژ بروید این در حالی است که فراهم کردن این لوازم می‌تواند فرایند ماساژ را بهتر کرده و تاثیر آن را نیز بیشتر کند

ماساژ صورت و دوری از استرس و چین و چروک

ماساژ صورت و دوری از استرس و چین و چروک

موقعیت خود را بر اساس کمر و گردن خود تنظیم کنید به صورتی که کمترین فشار به بدن شما بیاید سپس چشم‌های خود را بسته و نفس عمیق بکشید. حال زمان شروع ماساژ می‌باشد. توجه داشته باشید که تمامی حرکات و فشارها باید ملایم باشد.

مراحل ماساژ صورت

برای انجام تکنیک های ماساژ صورت در خانه مراحل زیر را طی کنید

۱-  انگشت خود را روی برآمدگی ترقوه خود قرار داده و بکشید تا زمانی که به چانه خود برسید. این کار را به صورت برعکس نیز انجام دهید. می‌توانید این روش را با دو انگشت در دو طرف گردن خود انجام داده و سریع‌تر به نتیجه برسید.

۲- انگشتان دست خود را روی ابتدای لبه پایینی فک خود قرار داده و به سمت نرمه گوش خود بکشید. در پایین‌ترین مفصل فک خود توقف کرده و با یک یا دو انگشت حرکت دایره‌ای مانند عقربه‌های ساعت انجام دهید.

۳- همانطور که این کار را انجام می‌دهید انگشتان خود را به صورت دایره‌ای به سمت بالای چشمان خود سر دهید. توجه داشته باشید که هرچه به چشمان خود نزدیک‌تر می‌شوید باید فشار کم تر و ملایم‌تر شود.

۴- انگشتان دست خود را چندین بار از بالای بینی خود به سمت پیشانی در طول ابروها بکشید.

۵- انگشتانتان را بین ابروها قرار داده و تا خط موی خود بکشید. این عمل را در پیشانی خود نیز تکرار کنید.

۶-  حرکت دایره‌ای در جهت عقربه‌های ساعت را بر روی نقاط زیر انجام دهید:

  • مرکز چانه خود که درست زیر لب پایین قرار دارد
  • قسمت خارجی گوشه‌های دهانتان
  • زیر هر سوراخ بینی که در بالای لب قرار دارد
  • در هر طرف از بینی‌تان
  • در گوشه‌های داخل چشمتان که نزدیک به بینی هست
  • در گوشه‌های خارجی چشمتان
  • در داخل، میان و بیرون ابروها
  • درست بالای وسط ابرو
  • حرکت دایره‌ای را می‌توانید ۲ یا ۵ بار انجام داده و ماساژ صورت در خانه را به اتمام برسانید.

شخصی سازی ماساژ صورت در خانه

شخصی سازی ماساژ صورت در خانه

محصولات مختلف مانند روغن جوجوبا و دیگر روغن‌ها برای استفاده در ماساژ صورت به وجود آمده‌اند که ممکن است استفاده از آن‌ها کمی دشوار باشد. اما مواد طبیعی نیز وجود دارند که می‌توانند فواید بسیار زیادی برای صورت داشته و ایده آل برای استفاده در ماساژ صورت در خانه باشند.

در ادامه برخی از مواد طبیعی که می‌توانید در ماساژ صورت از آن بهره ببرید را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • عسل روان کننده است و به پوست شما کمک می‌کند که رطوبت خود را حفظ کند. همچنین خاصیت ضد باکتریایی دارد و می‌تواند آکنه‌ها را کاهش دهد.
  • بلغور جو دوسر باعث پوسته پوسته شدن پوست می‌شود و سلول‌های مرده پوست را از بین میبرد.
  • روغن زیتون می‌تواند سفتی یا درد در عضلات را کاهش دهد
  • اسانس‌های اسطوخودوس و بابونه باعث آرامش و احساس راحتی می‌شوند.
  • اسانس‌های نعنا و رزماری کمک می‌کنند تا رگ‌های خونی کوچک روی صورت شما باز شده و روند انتقال خون بهتر انجام شود.
  • البته می‌توانید از ماسک‌های مختلف این مواد طبیعی نیز استفاده کرده و زیبایی پوست خود را تضمین کنید.

ماساژ صورت چگونه به ما کمک می‌کند؟

ماساژ صورت چگونه به ما کمک می‌کند؟

ماساژ صورت باعث افزایش گردش خون در نواحی صورت ما شده و عضلات این ناحیه را تحریک می‌کند تا تنش‌ها را از آنجا دور کرده و پوستی زیبا شفاف به ما هدیه دهد. ماساژ صورت در طب فشاری چینی به عنوان یک عمل شفا دهنده شناخته می‌شود. اگر نقاط فشار چهره خود را تحریک کنید باعث افزایش انرژی و تحریک جریان خون شده و به صورت کلی موجب افزایش سلامتی صورت خواهید شد.

در طول زمان انواع مختلفی از لوازم آرایشی و حتی جراحی‌ها برای پوشاندن اثرات پیری اختراع شده است. اما هر کسی می‌تواند ماساژ صورت در خانه را دنبال کرده و به جای پوشاندن اثرات پیری آن‌ها را از بین ببرد. ماساژ صورت می‌تواند بخشی از برنامه سلامتی شما به صورت روزانه باشد.

برای بهره‌مندی از فواید ماساژ صورت باید این نوع ماساژ را کاملا به صورت درست انجام دهید. به این معنی که تکنیک‌های ماساژ صورت در خانه باید کاملا درست انجام شوند در غیر این صورت نه تنها فایده‌ای برای شما نخواهند داشت بلکه می‌توانند اثرات مخربی نیز داشته باشند.

البته راه جایگزینی نیز وجود دارد که هم هزینه کمی دارد و هم درست انجام شدن تمامی تکنیک‌ها را تضمین می کند. راه حل کار شما این است که از یک دستگاه ماساژور صورت استفاده کنید. دستگاه ماساژور صورت دقیقا برای ماساژ دادن صورت شما طراحی شده است و می‌تواند تمامی تکنیک های ماساژ صورت در خانه را بر روی پوست شما پیاده سازی کند.

شما می‌توانید با خیال راحت دستگاه ماساژور صورت را استفاده کنید چراکه هیچ گونه ضرری برای شما نخواهد داشت. برای آشنایی بیشتر با این نوع دستگاه ماساژور و خرید آن حتما به صفحه محصولات ما مراجعه کرده و توضیحات مربوط به این محصول را مطالعه کنید.

منبع: massagetique

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.