آموزش ماساژ سینوس برای دردهای سینوسی در منزل

دردهای سینوسی بخصوص سردردهای سینوسی یکی از دردهایی است که تحمل آن تقریباً غیر ممکن است. برای درمان این دردها روش‌های مختلف دارویی وجود دارد که هر کدام عوارض خودشان را دارند. اگر به دنبال یک روش طبیعی برای درمان این نوع دردها هستید ما ماساژ سینوس را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

انجام ماساژ سینوس برای کاهش دردهای سینوسی یک روش نوین است که امروزه در دنیا از آن بهره می‌برند. در این مقاله قصد داریم ماساژ سینوس و نحوه تاثیر آن بر دردهای سینوسی را مورد بررسی قرار داده و آموزش دهیم که چگونه در خانه این ماساژ را انجام دهید. همراه ما باشید.

ماساژ سینوس برای دردهای سینوسی

ماساژ سینوس برای دردهای سینوسی

بهتر است که پیش از پرداختن به ماساژ سینوس به این بپردازیم که سینوس چیست و چرا این دردها در بدن ایجاد می‌شوند؟

سینوس چیست؟

در واقع سینوس‌ها حفره‌های مملو از هوا در استخوان‌های جمجمه و صورت هستند. هر چیزی که باعث شود این حفره‌ها گرفته شده و چرک داخل آن نفوذ کند دردهای سینوسی را ایجاد خواهد کرد که به آن سینوزیت هم می‌گویند.

عوامل بسیار زیادی در بوجود آمدن این دردها موثر هستند اما به صورت کلی ۳ عامل اصلی آن عبارت‌اند از:

  • انحراف بینی
  • حساسیت
  • آلرژی فصلی

درد، تب خفیف، ترشحات بینی و آبریزش بینی و حلق وخصوصاً در صبح‌ها از علائم این بیماری هستند. همانگونه که گفته شد داروی با نسخه و بدون نسخه زیادی برای درمان این دردهای سینوسی وجود دارد اما اگر به دنبال یک روش طبیعی برای آن هستید شاید نیاز باشد که یکبار ماساژ سینوس را امتحان کنید.

ماساژ سینوس برای دردهای سینوسی

ماساژ سینوس چگونه دردهای سینوسی را کاهش می‌دهد؟

ماساژ، فواید بسیار زیادی برای بدن دارد که این مورد شامل ماساژ سینوس نیز می‌شود. ماساژ سینوس بنابه گفته‌ها فشار داخل حفره‌های سینوس را متعادل کرده و کمک می‌کند که  مخاط موجود در سینوس‌ها سریع‌تر تخلیه شده و درد سینوسی کاهش پیدا کند.

همچنینچون این نوع ماساژ با فشار و گرما همراه است که همین موضوع باعث افزایش گردش خون در این مناطق می‌شود.

درست است که تحقیقات بسیار زیادی در این مورد وجود ندارد و نمی‌توان این موارد را به صورت صد در صد تایید کرد اما چند مطالعه نتایج امیدوار کننده‌ای را در این مورد بدست آورده‌اند.

در یک مطالعه جدید، ماساژ درمانی صورت شدت سردردهای سینوسی را در ۳۵ زن کاهش داد. همچنین همین آزمایش بر روی ورزشکاران مرد که سینوزیت داشته و سردردهای سینوسی را تجربه می‌کردند نیز انجام شد که در آن‌ها نیز کاهش درد مشاهده شد.

انواع ماساژ برای دردهای سینوسی

انواع ماساژ برای دردهای سینوسی:

انجام ماساژ سینوس کار ساده‌ای است و فقط به این نیاز دارید که نقاط سینوس صورت خود را به درستی شناسایی کرده و فشار را به درستی به آن‌ها وارد کنید. البته شما می‌توانید از دستگاه‌های ماساژور سر و صورت نیز استفاده کنید که هم کار را آسان‌تر می‌کنند و هم ماساژ به درستی انجام می‌شود.

در ادامه ما سه نوع ماساژ سینوس را به شما برای کاهش دردهای سینوسی آموزش خواهیم داد.

در بدن انسان ۴ جفت سینوس وجود دارد که هرکدام بر اساس نام استخوانش نام‌گذاری شده است. به جای اینکه هر ۴ جفت سینوس را ماساژ دهید بهتر است که فقط سینوسی که شما را اذیت می‌کند مورد ماساژ قرار گیرد.

۱-ماساژ سینوس مخصوص پیشانی:

سینوس‌های فرونتال در مرکز پیشانی، درست بالای هر چشم قرار دارند. برای ماساژ دادن این سینوس‌ها ۳ مرحله زیر را دنبال کنید:

  • دست‌هایتان را محکم به هم بمالید تا گرم شوند.
  • انگشت سبابه و میانی خود را در هر دو طرف پیشانی، درست بالای ابروها قرار دهید.
  • ماساژ را به آرامی با یک حرکت دایره‌ای به سمت بیرون و گیجگاه آغاز کنید

مدت زمان کافی برای انحام این ماساژ سینوس ۳۰ ثانیه است.

۲- ماساژ سینوس مخصوص فک:

سینوس‌های فک بالا در هر دو طرف بینی، زیر گونه‌ها، بالای دندان‌ها قرار دارند. آن‌ها بزرگترین سینوس‌ها در بین ۴ جفت سینوس هستند. برای ماساژ دادن این سینوس‌ها نیز مراحل زیر را به دقت طی کنید:

  • انگشت سبابه و میانی خود را در ناحیه‌ای ما بین استخوان گونه و فک بالا، در هر دو طرف بینی قرار دهید.
  • ماساژ این منطقه را با یک حرکت دایره‌ای انجام دهید
  • برای فشار بیشتر و قوی‌تر، به جای انگشت سبابه، از انگشت شست خود استفاده کنید.
  • این ماساژ نیز ۳۰ ثانیه زمان لازم دارد.

۳- ماساژ مخصوص سینوس پراونه‌ای:

سینوس‌های اسفنوئیدی را می‌توان در طرف جمجمه در استخوان اسفنوئید، در پشت بینی و بین چشم‌ها، درست زیر غده هیپوفیز مشاهده کرد.

برای اینکه بتوانید این سینوس‌ها را به درستی ماساژ داده و دردهای سینوسی را کاهش دهید این مراحل را طی کنید:

  • انگشت سبابه خود را بر روی برآمدگی بینی خود قرار دهید.
  • منطقه بین استخوان بینی و گوشه‌ی چشم‌ها را پیدا کنید.
  • با انگشتان دست خود این نقطه را در حدود ۱۵ ثانیه فشار دهید.
  • سپس، انگشت‌های سبابه خود را در کنار برآمدگی بینی خود به سمت پایین حرکت دهید.
  • این حرکت را به مدت ۳۰ ثانیه تکرار کنید.

برای تاثیر بیشتر می‌توانید این ماساژ‌ها را چند بار تکرار کنید. حتی شما می‌توانید این ماساژ را با روش‌های خانگی دیگر مانند کمپرس آب گرم ترکیب کرده و تاثیر هر دو را دوچندان کنید.

ماساژ مخصوص سینوس پراونه‌ای

سخن آخر:

امروزه دیگر انجام ماساژ برای بدن ضروری است چرا که هم ماساژ برای دردهای مختلف تبدیل به درمان شده است و هم اینکه استرس‌های روزانه بسیار افزایش پیدا کرده که ماساژ بهترین کاهش دهنده استرس است.

اگر می‌خواهید بهترین نوع ماساژ را در زمان و مکان دلخواه خود دریافت کنید می‌توانید از دستگاه‌های ماساژور استفاده نمایید. این دستگاه‌ها محدودیت استفاده نداشته و هرکجا که نیاز باشد می‌تواند از آن استفاده نمود.

همین حالا سری به قسمت محصولات ما بزنید. ما بهترین و باکیفیت‌ترین دستگاه‌های ماساژور را با مناسب‌ترین قیمت برای شما تهیه کرده‌ایم. همچنین مشاوران ما آماده‌اند که به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند تا اطلاعات خودتان را در مورد انواع مختلف دستگاه‌های ماساژور تکمیل کرده و بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

منبع این مطلب:

https://www.healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.