تاثیرات عالی و فواید ماساژ صورت با یخ

زمانی که سخن از ترفندهای آرایشی به میان می‌آید، تکه‌های یخ که در فریزر هستند، ممکن است برای شما کم ارزش و بی‌خاصیت باشند. اما این زمانی است که از فواید ماساژ صورت با یخ بی‌اطلاع هستید. ماساژ صورت با یخ فواید بسیار زیاد و ثابت شده‌ای بر زیبایی پوست شما خواهد داشت که قوی‌تر و تاثیرگذارتر از هر آرایشی است. از طرفی نحوه استفاده از آن‌ها آسان بوده و همیشه در دسترس و رایگان می‌باشند. پس چه چیزی بهتر از این؟ اثرات ماساژ صورت با یخ بسیار شگفت انگیز هستند. در ادامه ۷ فایده و مزیت استفاده از تکه‌های یخ بر صورت را بررسی می‌کنیم. یخ بر روال زیبایی صورت شما تاثیر می‌گذارد و یک روش ساده برای مقابله با مسائل و مشکلات پوستی می‌باشد.

ماساژ صورت با یخ

ماساژ صورت با یخ

یک تکه یخ می‌تواند جوش‌ها، آفتاب‌سوختگی‌ها و التهاب‌های پوستی را تسکین دهد. همچنین می‎تواند باعث کاهش قرمزی و تورم صورت و دردی ناشی از آن‌ها شود. ماساژ صورت با تکه‌های یخ می‌تواند با افزایش گردش خون در پوست، آن را روشن‌تر کند. تکه‌های یخی با شیر یا خیار نیز باعث ترمیم و جوانسازی پوست شما می‌شود. همچنین برای از بین بردن چشم‌های پف کرده از تکه یخ‌هایی با چای سبز می‌توانید استفاده کنید. همچنین تکه‌های یخ می‌توانند با سفت کردن پوست از چروک جلوگیری کنند. استفاده کردن یخ بر صورت قبل از آرایش نیز بسیار موثر است. چرا که یخ یک پوست صاف برای آرایش ایجاد می‌کند.  در ادامه ۷ فایده ماساژ صورت با یخ را مورد بررسی قرار می‌دهیم و نحوه استفاده از آن را نیز آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

فواید ماساژ صورت با یخ

فواید ماساژ صورت با یخ

۱- از بین بردن جوش و التهاب

یکی از رایج‌ترین استفاده‌ها از تکه‌های یخ، برای کاهش آکنه است. به هر حال جوش یک جراحت کوچک است. ماساژ یخ بر روی صورت می‌تواند قرمزی و تورم را تسکین داده و از بین ببرد، به ویژه اگر مبتلا به آکنه کیستیک هستد، ماساژ صورت با یخ یکی از راه‌های درمان آن می‌باشد. علیرغم از بین بردن کبودی‌ها و آثار آکنه، می‌تواند به همان شیوه درد ناشی از آن را نیز بر طرف کند. با این حال دقت داشته باشید که جوش‌ها حساس و پر از باکتری هستند. بنابراین هنگام استفاده از یخ بر روی صورت برای از بین بردن جوش و آکنه، مراقب باشید.

استفاده از یخ بر روی پوست تنها برای کاهش آکنه نیست و کابردهای دیگری نیز دارد. برای مثال ممکن است شما مبتلا به رزاسه (نوعی التهاب پوست) یا دچار واکنش آلرژیک پوستی باشید. هر چه که باشد، قطعات یخ می‌توانند برای کاهش التهاب کمک کنند.

برای استفاده از یخ جهت از بین بردن جوش، ابتدا صورت خود را بشویید و آن را با یک حوله خشک کنید. سپس تکه‌های یخ را در یک دستمال کاغذی یا کیسه پلاستیکی قرار دهید و با استفاده از آن محل بالای جوش را به مدت یک دقیقه ماساژ دهید. پس از وقفه ۵ دقیقه‌ای در صورت نیاز دوباره به مدت یک دقیقه ماساژ دهید. اگر به روغن‌های ضروری یا اسانس‌ها آلرژی ندارید قبل از استفاده، یک قطره از آن را روی پارچه به کار برده شده، بریزید.

فواید ماساژ صورت با یخ

۲- شادابی پوست و افزایش گردش خون

پوست خسته و کسل می‌تواند با استفاده از تکه‌های یخ رفع شود. ماساژ صورت با یخ و به طور کلی سرما، گردش خون را در پوست شما افزایش می‌دهد و به شادابی و روشن‌تر شدن رنگ پوست شما کمک خواهد کرد. رنگ چهره شما به طور طبیعی قبل از اعمال آرایش، روشن خواهد شد.

همانند روش قبل، بعد از شستن و خشک کردن پوست صورت، یخ‌ها را در یک دستمال کاغذی یا کیسه پلاستیکی قرار دهید و به آرامی نواحی مختلف پوست و گردن را ماساژ دهید.

فواید ماساژ صورت با یخ

۳- از بین بردن اثرات آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی می‌تواند کیفیت پوست شما را خراب کند و واقعا دردناک باشد. تکه‌های یخ مخلوط با آلوئه ورا یکی از بهترین داروها برای این مشکل می‌باشد. اثر خنک  کننده آلوئه بر روی آفتاب سوختگی کاملا شگفت انگیز است. در صورت دسترسی نداشتن به آلوئه ورا می‌توانید خیار را جایگزین آن کنید.

پس از تهیه کردن تکه‌های یخ با آلوئه ورا یا خیار، آن را دوباره درون دستمال یا پلاستیک بپیچید و نواحی آسیب دیده و آفتاب سوخته را ماساژ دهید.

فواید ماساژ صورت با یخ

۴- از بین بردن پف زیر چشم

هر شکلی از بسته‌های سرد یک درمان شگفت‌انگیز برای چشم‌های پف‌کرده یا خسته است و این‌ها شامل تکه‌های یخ ساده یا آن‌هایی هستند که از شیر یا چای سبز ساخته شده‌اند. اما از آنجا که پوست اطراف چشم‌ها ظریف هستند، نباید برای مدت طولانی بر روی آن‌ها یخ مورد استفاده شود.

ابتدا چند تکه یخ با استفاده از آب با چای سبز یا شیر درست کنید و پس از شستن صورت، تکه‌های یخ را بر آرامی بر روی چشم‌های خود فشار دهید. پس از انجام این کار پوست خود را با یک حوله خشک کنید.

هشدار: از استفاده مستقیم یخ بر روی پوست خودداری کنید و برای مدت کوتاهی یخ را بر روی چشم‌های خود استفاده کنید

فواید ماساژ صورت با یخ

۵- کاهش و به تاخیر انداختن چین و چروک

چین و چروک همانند افزایش سن، یک مورد اجتناب ناپذیر هستند. اما می‌توان با هیدراته نگه داشتن پوست این اتفاق را به تاخیر انداخت. ماساژ صورت با یخ باعث سرزنده و مرطوب شدن پوست شما می‌شود.

صورت خود را ابتدا با آب گرم یا ولرم بشویید و آن را خشک کنید. سپس تکه‌های یخ را در یک کاور پلاستیکی قرار دهید و تا زمانی که یخ‌های ذوب شوند، پوست صورت خود را با آن ماساژ دهید.

فواید ماساژ صورت با یخ

۶- کاهش چربی پوست

پوست چرب یکی از مشکلات پوستی است که وقت شما را برای پاک کردن چربی‌ها از روی پوست درگیر می‌کند. اما نگران نباشید، استفاده از یخ بر روی پوست ممکن است همان چیزی باشد که شما نیاز داشته باشید. ماساژ صورت با یخ ترشح چربی‌ها در پوست شما را کاهش می‌دهند و آن را شاداب و سرزنده نگه می‌دارد.

شما می‌توانید به جای استفاده از یخ ساده، اسانس نعناع برای داشتن خنک کنندگی به یخ اضافه کنید.

فواید ماساژ صورت با یخ

۷- استفاده به عنوان پرایمر طبیعی

اگر از قبل از آرایش از پرایمر استفاده می‌کنید، دفعه‌ی بعد قبل از اعمال آرایش، یک تکه یخ را روی صورت خود بمالید. این ترفند اقتصادی پوست شما را به یک بوم نرم برای آرایش تبدیل می‌کند. این کار به طور موقت منافذ پوست را به حداقل می‌رساند و به ماندگاری آرایش کمک می‌کند.

برگرفته شده از: curejoy.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.