آشنایی با ماساژ تریگر پوینت

در باور بسیاری از مردم ماساژ امریست بسیار هزینه‌بر و زمان‌بر چرا که برای دریافت ماساژ باید به یک مرکز تخصصی مراجعه کرد که خود این مسئله هم هزینه‌بر است و هم زمان‌بر. ولی این را باید بدانید که ماساژ درمانیست با عوارض بسیار کم و همچنین ارزان، فقط کافی است که روش انجام آن را یاد بگیرید و یا لوازم مناسب آن را داشته باشید؛ مثل صندلی ماساژور که اصولی‌ترین و لذت‌بخش‌ترین ماساژها را تقدیم شما می‌کند.

در دنیا ماساژ‌هایی وجود دارند که شما می‌توانید در خانه خودتان به راحتی آن‌ها را انجام دهید. ماساژ تریگر پوینت یکی از این نوع ماساژها است که شما می‌توانید در خانه خودتان به راحتی آن را انجام دهید چرا که نیاز به تکنیک خاصی ندارد و فقط کافی است که نقاط ماشه‌ای بدن را بشناسید. در این مقاله قصد داریم شما را با ماساژ تریگر پوینت بیشتر آشنا کرده و فواید انجام آن را بیان کنیم. همراه میسرست باشید.

ماساژ تریگر پوینت

ماساژ تریگر پوینت

در بدن ما انسان‌ها نقاط خاصی وجود دارند که اختلال در آن‌ها باعث به وجود آمدن درد در نقاط مختلف بدن می‌شود. در ماساژ تریگر پوینت تمرکز بر روی این نقاط است تا بتوان دردها را از بدن دور کرد.

در زیر تصویری را برای شما آماده کرده‌ایم که نقاط ماشه‌ای بدن را به صورت کامل به شما نشان می‌دهد. اگر بخواهیم نقاط ماشه‌ای را تشریح کنیم باید اینگونه بگوییم که:

نقطه ماشه‌ای، نقطه‌ای است محرک که در یک ناحیه تنگ بافت ماهیچه‌ای قرار دارد و می‌تواند باعث ایجاد درد در قسمت‌های دیگر بدن شود. به عنوان مثال یک نقطه ماشه‌ای در کمر می‌تواند باعث ایجاد درد در گردن شود و یا درد در نقطه ماشه‌ای گردن می‌تواند باعث ایجاد یک سردرد شدید شود.

ماساژ تریگر پوینت

در ماساژ تریگر پوینت تلاش می‌شود که با وارد کردن فشار‌های کم و متوسط به نقاط ماشه‌ای، عارضه‌ی آن‌ها را درمان کرده و درد موجود را از بین برد.

چه چیزی باعث تحریک نقاط ماشه‌ای می‌شود؟

چه چیزی باعث تحریک نقاط ماشه‌ای می‌شود؟

عوامل مختلفی در تحریک شدن نقاط ماشه‌ای و ایجاد درد در نقاط مختلف بدن تاثیر گذار هستند. از جمله این عوامل می‌توان به استرس، کار کشیدن زیاد از یک عضله، حادثه، کشش نادرست و یا کشش قبل از فعالیت بدنی اشاره کرد.

زمانی که یک عضله بیش از حد توانش مورد استفاده قرار می‌گیرد منقبض شده و در آن گره‌هایی ایجاد می‌شود. وقتی فیبرهای عضلانی فرد بیش از حد تحریک شود به صورتی که نتوانند به وضعیت عادی‌شان برگردند این گره‌ها پیشرفت کرده و بزرگ‌تر خواهند شد. این انقباض ایجاد شده در عضلات باعث می‌شود که جریان خون کاهش پیدا کرده و اکسیژن به اندازه کافی به عضلات نرسد که نتیجه آن ایجاد ضایعات متابولیک خواهد بود. عضله در این حالت با ارسال سیگنال‌های درد به این فرآیند واکنش نشان خواهد داد. ماساژ تریگر پوینت تلاش می‌کند که نکته ماشه‌ای را از این حالت درآورده و درد ناشی از آن را از بین ببرد.

ماساژ تریگر پوینت چگونه انجام می‌شود؟

ماساژ تریگر پوینت چگونه انجام می‌شود؟

نحوه کار بسیار ساده است! شما باید به نقاط ماشه‌ای موجود در بدنتان یک فشار ملایم وارد کنید. هنگامی که فشار به یک نقطه ماشه‌ای وارد می‌شود چرخه درد اسپاسم قطع شده و انقباض موجود در عضلات از بین می‌رود. همچنین این فشار باعث می‌شود که خون در این نقطه بیشتر به جریان افتاده و مواد معدنی و همچنین اکسیژن به اندازه کافی به عضله برسد در نتیجه عضله می‌تواند فیبر‌های خود را به حالت اولیه بازگردانده و ارسال سیگنال درد را متوقف کند.

در ماساژ تریگر پوینت یک فشار پایدار در یک دوره زمانی مشخص حدود ۱۰ تا ۳۰ ثانیه برای از بین بردن درد نقطه ماشه‌ای اعمال می‌شود. این روش یکی از ساده‌ترین و در عین حال موثرترین درمان‌ها برای از بین بردن ناراحتی‌های عضلانی است.

از ماساژ تریگر پوینت برای درمان چه بیماری‌هایی استفاده می‌شود؟

از ماساژ تریگر پوینت برای درمان چه بیماری‌هایی استفاده می‌شود؟

در پزشکی، ماساژ تریگر پوینت یک درمان جایگزین برای بیماری‌های مزمن دردی مانند:

  • سردرد
  • درد مفاصل مانند مفصل ران
  • کمر درد
  • و…

مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فواید ماساژ تریگر پوینت

فواید ماساژ تریگر پوینت

۱- از بین بردن درد کمر:

اگر از این نوع ماساژ در کنار درمان‌های دیگر داده شده پزشکی استفاده کنید تاثیر آن را در از بین بردن دردهای کمر خود به طرز شگرفی مشاهده خواهید کرد. این‌ها یافته‌ی یک بررسی در تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۰۵ میلادی است. با این حال برای اثبات این فایده نیاز به مطالعات بیشتری وجود دارد.

۲- از بین بردن سردرد:

بر اساس گزارش Expert Review of Neurotherapeutics در سال ۲۰۱۲ میلادی ثابت شد که ماساژ نقطه ماشه‌ای می‌تواند در مدیریت سردرد‌ها بسیار موثر باشد.

۳- بیماری پارکینسون:

در یک مطالعه که در سال ۲۰۰۶ میلادی انجام شده بود مشخص شد که ماساژ تریگر پوینت می‌تواند تاثیر مثبتی در روند درمان بیماران مبتلا به پارکینسون داشته باشد.

در این مطالعه از ۳۶ نفر مبتلا به بیماری پارکینسون کمک گرفته شد. در فرایند درمان این ۳۶ نفر علاوه بر درمان‌های مرسوم از ماساژ نقطه ماشه‌ای نیز استفاده شد به صورتی که هر کدام از این افراد در هفته دو بار این نوع ماساژ را دریافت می‌کردند. در پایان مطالعات مشخص شد که اعضای این گروه بهبودی بیشتری در عملکرد حرکتی خود نسبت به افراد دیگر داشتند.

با ماساژ تریگر پوینت و فواید عالی آن آشنا شدید و امیدواریم که اطلاعات داده شده در این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

اگر شما نیز می‌خواهید از یک ماساژ اصولی و راحت لذت ببرید کاملترین پیشنهاد برای شما استفاده از دستگاه یا صندلی ماساژور است. شما می‌توانید با مشاوران ما در مجموعه‌ی میسرست ارتباط برقرار کرده و از تجربیات آن‌ها برای بهترین انتخاب و خرید استفاده کنید. میسرست ایده‌آل‌ترین و با کیفیت‌ترین دستگاه‌های ماساژور را با قیمت‌های مناسب برای شما فراهم آورده است.

منابع این مقاله:

massageenvy

bodyback

verywellhealth

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.