بررسی تفاوت اسپا و ماساژ

به احتمال قوی کلمه اسپا یا spa را شنیده‌اید؛ افراد بسیار زیادی هستند که تصور می‌کنند اسپا همان ماساژ درمانی است، اما این تفکریست کاملا غلط، چرا که تفاوت‌های زیادی بین این دو وجود دارد. اگر با اسپا آشنایی ندارید و یا تفاوت‌های آن را با ماساژ نمی‌دانید با میسرست در این مطلب همراه باشید چرا که در این مطلب قصد داریم تعریف کاملی از اسپا داشته باشیم و سپس تفاوت اسپا و ماساژ را بررسی کنیم.

بهتر است که قبل از بیان تفاوت اسپا و ماساژ تعریف کوتاهی از هر دو داشته باشیم.

اسپا چیست؟

اسپا که به صورت spa نوشته می‌شود به محلی گفته می‌شود که در آن آب درمانی به همراه ماساژ ارائه داده می‌شود. در واقع اسپا همان آب درمانی است که در اروپا انجام شده و همراه آن ماساژ نیز انجام می‌پذیرد. به ماساژی که در این مکان‌ها ارائه می‌شود نیز ماساژ اسپا می‌گویند.

سه نوع تقسیم بندی برای اسپا وجود دارد:

  • اسپا روزانه
  • اسپا سلامتی
  • اسپا هتلی

تفاوت اسپا و ماساژ

تفاوت اسپا و ماساژ

روش کلی هر سه نوع این ماساژ‌ها یکسان است فقط نحوه انجام مراحل و تمرکز آن‌ها کمی متفاوت است. نام اسپا از شهری به همین نام در کشور بلژیک گرفته شده است. بیان می‌شود که این روش اولین بار در این شهر اجرا شده است.

ماساژ به چه مفهومی است؟

به دستکاری اندام‌ها، عضلات و بافت‌های بدن به منظور جلوگیری و کاهش درد، درمان بیماری‌های عضلانی و کاهش استرس ماساژ می‌گویند. ماساژ روش‌های بسیار مختلفی دارد که هر کدام نیز برای درمان بیماری خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از مزیت‌های ماساژ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان دردهای عضلانی
  • کاهش استرس
  • کاهش درد
  • بهبود گردش خون
  • کاهش اسپاسم عضلانی
  • درمان گردن درد و سر درد
  • درمان کمر درد

تفاوت اسپا و ماساژ

امروزه از ماساژ برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده شده و بسیاری از پزشکان در نسخه‌های درمانی خود آن را تجویز می‌کنند. در اروپا ماساژ شامل بیمه درمانی نیز می‌شود.

حال که تعریف هرکدام از این روش‌ها را خوانید بهتر است که تفاوت‌ها را نیز بدانید.

اسپا با ماساژ چه تفاوتی دارد؟

اسپا با ماساژ چه تفاوتی دارد

تمرکز:

اصلی‌ترین تفاوت اسپا و ماساژ تفاوت کاربرد و تمرکز آن‌ها است. به این صورت که در اسپا تمرکز درمان‌گر بر روی رضایت مشتری بوده و ماساژی انجام می‌شود که مشتری کامل احساس راحتی و ریلکس بودن کند. در اسپا فضا کاملا خصوصی است به عنوان مثال موزیک مورد علاقه شما پخش و حتی نوشیدنی مورد علاقه‌تان برای شما فرآهم می‌شود. پس می‌توان گفت که اسپا ماساژی لوکس برای افرادی است که می‌خواهند از روزمرگی خود خارج شوند.

بر خلاف این گفته‌ها در ماساژ درمانی هدف بهبود و درمان بیماری‌های مختلف است. در ماساژ درمانی نتایج کاملا قابل اندازه‌گیری خواهد بود و نوع ماساژ نیز بر اساس نوع بیماری و درد انتخاب می‌گردد و اصلا نظر مشتری قابل دخالت نیست. ماساژ درمانی به نوعی دارویی است که دکترها تجویز می‌کنند. نوع و تعداد جلسات بر اساس نوشته پزشک متخصص انجام می‌پذیرد.

تمرکز اصلی اسپا احساس راحتی و کاهش استرس مشتری است اما در ماساژ تمرکز در بهبود مشکل می‌باشد.

خطرات:

ماساژی که در اسپا انجام می‌پذیر کاملا بی‌خطر است چرا که در آن انجام حرکات خطرناک برای عضلات ممنوع است، فقط حرکاتی مجاز هستند که باعث آرامش شوند. معمولا ماساژ سوئدی در اسپا انجام می‌پذیرد. ولی در ماساژ درمانی امکان آسیب دیدگی نیز وجود دارد؛ زیرا که مالش‌های با فشار بالا نیز دخیل است.

تخصص درمان‌گرها:

درمان‌گر که در ماساژ اسپا، آن را خواهید دید تخصص آنچنانی ندارد و فقط دوره‌های خاص ماساژ را گزرانیده است چرا که این نوع ماساژ با حرکات پرخطر همراه نیست. ولی ماساژوری که برای ماساژ درمانی دوره دیده است کاملا متخصص خواهد بود و با انواع ماساژ‌ها آشنا است. حتی در دوره‌های مخصوص این درمانگر‌ها روش‌های مواجهه با خطرات نیز مورد بررسی قرار گرفته و آموزش‌های لازم داده می‌شود.

در اروپا تقریبا باید ۲ سال در دانشگاه آموزش دید تا بتوان مجوز ماساژ درمانی دریافت کرد. دوره‌های ماساژ درمانی کاملا عملی است و زمانی نیز برای کارآموزی وجود دارد.

هزینه:

هزینه یک دوره ماساژ درمانی و ماساژ اسپا کاملا متفاوت است. ماساژ اسپا به عنوان یک ماساژ لوکس شناخته می‌شود و هزینه جلسات آن بسیار بالا می‌باشد. در مقابل هزینه ماساژ درمانی در بسیاری از کشورها شامل بیمه درمانی می‌شود و دولت هزینه آن را پرداخت می‌کند. البته اگر بیمه نباشد هزینه ماساژ درمانی حتی از اسپا نیز بیشتر خواهد بود.

سخن آخر:

هر دو این ماساژ‌ها برای بدن فوایدی دارند ولی هزینه آن‌ها بسیار بالا خواهد بود و زمان زیادی را نیز از شما خواهد گرفت. بهترین راه برای انجام ماساژ استفاده از دستگاه‌های ماساژور است چرا که نه محدود به زمان خاصی است و نه محدود به مکان خاصی. هزینه آن نیز نبست به تعداد دفعات استفاده بسیار از مراکز درمانی، باصرفه‌تر می‌باشد. اگر می‌خواهید از فواید ماساژ به صورت روزانه بهره‌مند شوید حتما از دستگاه‌های ماساژور مختلف استفاده کنید.

تجربه ما در شرکت میس‌رست به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه فروش دستگاه‌های ماساژور به شما در خرید ماساژوری با کیفیت و مناسب کمک خواهد خواهد کرد. برای خریدی مطمئن محصولات میس‌رست را مشاهده کرده و با مشاوران ما در ارتباط باشید.

مشاهده محصولات میس‌رست

منابع این مطلب:

https://oahuspineandrehab.com

http://caringhandsrmt.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.