همه چیز درباره ماساژ سنگ داغ و فواید آن

اگر شما نیز علاقه به ماساژ داشته و به مراکز ماساژ مراجعه کرده باشید قطعا نام ماساژ سنگ داغ را شنیده‌اید. ماساژ سنگ داغ یکی از انواع ماساژ‌هایی است که در مراکز ماساژ درمانی ارائه می‌شود. البته شاید نتوانید در مراکز ماساژ ایرانی متخصص این نوع ماساژ را پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد ماساژ سنگ داغ اطلاعاتی را برای شما بیان کنیم، اینکه چه کسانی باید از این نوع ماساژ استفاده کنند و چه کسانی نه و همچنین فواید ماساژ سنگ داغ را نیز بیان خواهیم کرد. همراه ما باشید تا بیشتر با این نوع ماساژ آشنا شوید.

ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ یکی از روش‌های ماساژ درمانی است که به شما کمک می‌کند تا تنش عضلات خود را کمتر کرده و بافت‌های آسیب دیده بدن‌تان را درمان کنید. اگر این ماساژ را تجربه کرده باشید قطعا مشاهده کرده‌اید که بعد از انجام آن احساس راحتی شدیدی به شما دست می‌دهد.

در طول انجام ماساژ سنگ داغ سنگ‌های صاف و گرم در قسمت‌های خاصی از بدن قرار می‌گیرند. این نوع سنگ‌ها سنگ‌های طبیعی نبوده بلکه سنگ‌های آتشفشانی هستند که قابلیت نگه داشتن گرما در خود را دارند. بر اساس یافته محققان این سنگ‌ها می‌توانند ۱۳۰ تا ۱۴۵ درجه گرم شوند.

سنگ‌های ماساژ سنگ داغ در کجا قرار می‌گیرند:

نقاط قرارگیری این نوع سنگ‌ها به وسیله درمانگر مشخص می‌شود اما به صورت معمول این سنگ‌ها در این نقاط قرار می‌گیرد:

  • در امتداد ستون فقرات
  • بالای معده
  • بر روی قفسه سینه
  • بر روی دست و پاها
  • و بر روی صورت

درمانگر ممکن است این سنگ‌های داغ را به روش‌های مختلفی حرکت دهد مانند:

  • حرکت دایره‌ای
  • حرکت ضربه‌ای
  • به صورت ارتعاشی
  • و …

گاهی اوقات سنگ‌های سرد نیز در ماساژ سنگ داغ مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا این نوع سنگ‌ها پس از قرار دادن سنگ‌های گرم بر روی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند به منظور آرام کردن رگ‌های خونی تحریک شده و حفظ سلامت پوست.

تقریبا می‌توان گفت مانند تمامی ماساژها ماساژ سنگ داغ نیز یک جایگزین برای بسیاری از درمان‌های پزشکی است. از این نوع ماساژ برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود.

در ادامه شما را با چند مورد از مزایای ماساژ سنگ داغ آشنا خواهیم کرد.

مزایای ماساژ سنگ داغ

مزایای ماساژ سنگ داغ

۱- کمک به کاهش تنش‌های عضلانی و درد:

اگر گرما به صورت مرتب و به اندازه کافی به بدن برسد می‌تواند باعث کاهش تنش و درد عضلات شود. گرما کمک می‌کند تا جریان خون به سمت مناطق آسیب‌دیده بدن سرازیر شده و باعث کاهش اسپاسم عضلانی شود. هم چنین این کار می‌تواند انعطاف پذیری عضلات را نیز افزایش دهد.‌ سنگ‌های سرد استفاده شده در این ماساژ نیز باعث کاهش التهاب خواهد شد.

۲- کاهش استرس و اضطراب:

به گفته انجمن ماساژ درمانی ایالات متحده “ماساژ درمانی می‌تواند برای تسکین استرس موثر باشد” تحقیقات نشان داده است که انجام ماساژ موجب کاهش احتمال حمله‌های قلبی و سکته مغزی می‌شود. ماساژ سنگ داغ نیز از این قاعده مستثنا نبوده و می‌تواند به کاهش اضطراب و استرس روزانه شما کمک شایانی کند.

۳- بهبود روند خواب:

در یک بررسی معتبر در سال ۲۰۰۶ مشخص شد که ماساژ می‌تواند یک جایگزین مناسب برای قرص‌های خواب آور در بزرگسالان و مبتلایان به بیماری بی‌خوابی باشد. همچنین مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۱ ثابت کرد که نوزادان مبتلا به مشکلات خواب اگر ۱۵ دقیقه ماساژ دریافت کنند سریع‌تر به خواب می‌روند. ماساژ سنگ داغ به شما کمک خواهد کرد که خواب راحتی را تجربه کرده و مراحل خواب‌تان به خوبی طی شود.

۴- کاهش علائم بیماری‌های خود ایمنی:

ماساژ سنگ داغ می‌تواند شما را از بیماری‌هایی مانند fibromyalgia خلاص کند. fibromyalgia یک بیماری است که باعث درد گسترده در بدن می‌شود. طبق یک مطالعه که در سال ۲۰۰۲ میلادی منتشر شد افراد مبتلا به این بیماری که ماساژ دریافت کردند، مقدار کمی از ماده‌ای که انتقال سیگنال‌های درد را به عهده دارد را در بدن شان داشتند.

همچنین یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که افرادی که به بیماری rheumatoid arthritis مبتلا هستند می‌توانند از ماساژ سنگ داغ برای کاهش دردها و قدرت گرفتن بیشتر بدنشان بهره ببرند.

۵- کاهش علائم سرطان:

یک مطالعه بزرگ که سه سال نیز طول کشیده بود، نشان داد که ماساژ بخصوص ماساژ سوئدی علائم سرطان را بهبود می‌بخشد حتی اگر این علایم بسیار زیاد باشند. همچنین احساس راحتی و کاهش دردی که اژ ایجاد می‌کند می‌تواند باعث افزایش روحیه افراد سرطانی شده و روند بهبودی بیماران را سریع تر کند.

۶- ایمنی بدن را افزایش میدهد:

ماساژ سنگ داغ می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما شود. یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشاان داد که حتی یک جلسه ماساژ می‌تواند اثرات مثبت و قابل توجهی بر روی ایمنی بدن ایجاد کند.

چه کسانی می‌توانند از ماساژ سنگ داغ استفاده کنند؟

هر کسی که دچار تنش عضلانی و درد بی خوابی و استرس است می‌تواند از ماساژ سنگ داغ استفاده کند. اگر یک بیماری مزمن دارید که باعث درد شدید در شما می‌شود با پزشک خود مشورت کرده و با کسب اجازه از او از ماساژ سنگ سنگ داغ استفاده کنید.

خطرات و هشدارها

خطرات و هشدارها درباره ماساژ سنگ داغ

حتما باید توجه داشته باشید که این نوع ماساژ باید توسط درمانگر‌های متخصص انجام شود و نه شخص دیگری. البته شرایطی نیز وجود دارد که باید از انجام ماساژ سنگ داغ اجتناب کرد. قبل از انجام این نوع ماساژ با پزشک خود مشورت کرده و از او اجازه انجام آن را بگیرید.

افرادی که این علایم را دارند نباید از ماساژ سنگ داغ استفاده کنند:

  • افرادی که دچار خونریزی هستند و یا داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند.
  • افرادی که دچار سوزش پوست هستند.
  • افرادی که زخم باز دارند.
  • کسانی که سابقه لخته شدن خون در آن‌ها وجود دارد.
  • افرادی که در ۶ هفته گذشته جراحی انجام داده‌اند.
  • شکستگی شدید
  • پلاکت خون پایین
  • دیابت.

اگر این نشانه‌ها در شما نباید از ماساژ سنگ داغ استفاده کنید.

سخن پایانی

ماساژ سنگ داغ

همانگونه که مطالعه کردید ماساژ سنگ داغ برای بدن فواید بسیار زیادی دارد اما برای بسیاری از افراد مناسب نیست. افرادی که علائم گفته شده و خطرناک را دارا بوده و نمی‌توانند ماساژ سنگ داغ را انجام دهند و یا کسانی که مرکز ماساژ مطمئن برای انجام این نوع ماساژ نمی‌شناسند می‌توانند از دستگاه‌های ماساژور بهره ببرند. ماساژی که توسط این نوع دستگاه‌ها بخصوص صندلی‌های ماساژور انجام می‌شود تمامی فواید ماساژ سنگ داغ را شامل می‌شود. همچنین این نوع دستگاه‌ها بی‌خطر بوده و ایمن هستند.

برای خرید صندلی ماساژور می‌توانید با ما در ارتباط بوده و بر اساس بودجه و نیاز خودتان دستگاه مورد نظر خود را خریداری کنید. ما بهترین ماساژورها و باکیفیت‌ترین ماساژور‌ها را با مناسب‎ترین قیمت برای شما فراهم آورده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.