ماساژ، درمانِ کمکی برای بهبود درد سیاتیک

سیاتیک اصطلاحی است که به درد‌های حاصل از مشکلات عصب سیاتیک گفته می‌شود. این درد از پشت کمر تا مفاصل ران‌ها و همچنین ساق پا را در بر می‌گیرد. معمولا این درد تنها یک طرف بدن را مورد حمله قرار میدهد و می‌تواند به صورت خفیف و یا شدید باشد. خیاطی که اغلب همراه با نشانه‌های دیگری مانند بی حسی، سوزن شدن و همچنین احساس ضعف در پاها همراه است. درمان‌های مختلفی برای سیاتیک وجود دارد از جمله درمان‌های گیاهی و داروهای شیمیایی. امروزه از روش بهتری برای درمان و بهبود سیاتیک بهره برده می‌شود این روش ماساژ بهبود درد سیاتیک نام دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد ماساژ بهبود درد سیاتیک مطالبی را برای شما بیان کرده و فواید ماساژ برای درد سیاتیک را برای شما برشماریم. همراه ما باشید.

ماساژ بهبود درد سیاتیک

ماساژ بهبود درد سیاتیک

افراد زیادی در جامعه وجود دارند که به درد سیاتیک مبتلا هستند. سیاتیک می‌تواند فعالیت‌های روزانه فرد مبتلا به آن را مختل کرده و حتی تا جایی پیش رود که فرد امکان راه رفتن و نشستن را نداشته باشد. اگر میخواهید یک جایگزین برای مسکن‌های سنتی درد سیاتیک را امتحان کنید می‌توانید ماساژ بهبود درد سیاتیک را انتخاب کنید. ماساژ شاید نتواند درد سیاتیک را به صورت کامل درمان کند اما می‌تواند روند پیشرفت بیماری را کند کرده و بسیاری از دردها را از بین ببرد.

امروزه در دنیا از ماساژ برای بهبود درد سیاتیک استفاده می‌شود و پزشکان نیز در نسخه‌های خود در صورت لزوم از ماساژ استفاده می‌کنند.

ماساژ بهبود درد سیاتیک فواید بسیار زیادی برای بیماران مبتلا به این بیماری دارد. برای آشنایی بیشتر با این فواید ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

فواید ماساژ بهبود درد سیاتیک

فواید ماساژ بهبود درد سیاتیک:

ماساژ درمانی یک راه موثر برای از بین بردن درد‌ها می‌باشد. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شد نشان داد که ماساژ بافت‌های عمیق می‌تواند مانند یک داروی ضد التهابی عمل کرده و دردهای کمر را که ناشی از سیاتیک می‌باشد از بین ببرد.

ماساژ می‌تواند عضلات بدن را به آرامش برساند. بدن شما در طول روز مجبور است فشارهای زیادی را تحمل کند که این فشارها و اعصاب شما نیز منتقل خواهند شد و می‌توانند عصب سیاتیک را تحت تاثیر قرار دهند. این عامل باعث خواهد شد که عصب سیاتیک شما واکنش نشان داده و درد‌های تان شروع می‌شود. ماساژ با دور کردن تنش‌ها از عضلات و همچنین تنظیم فشار خون باعث کاهش فشارهای عصبی می‌شود که نتیجه آن کمتر شدن درد‌های سیاتیک می‌باشد.

همچنین ماساژ بافت نرم آستانه در دین شما را با افزایش اندروفین در بدن بالاتر می‌برد. آندروفین‌ها باعث افزایش لذت و تسکین دردها می‌شود که نتیجه آن احساس آرامش و راحتی است. هورمون بیشتر در زمان ورزش و خوردن غذا آزاد می‌شود اما ماساژ می‌تواند میزان ترشح آن در بدن را بسیار افزایش داده و شما را در مقابل درد‌ها ایمن تر کند.

بهترین نوع ماساژ برای تسکین دردهای سیاتیک

بهترین نوع ماساژ برای تسکین دردهای سیاتیک:

همانگونه که می‌دانید ماساژ برای خود انواع بسیار مختلفی دارد که هر کدام شامل تکنیک‌های زیادی است. شواهد زیادی وجود ندارد که نشان بدهد یک نوع خاص از ماساژ برای درد سیاتیک مناسب تر است به همین دلیل هم انتخاب نوع ماساژ بهبود درد سیاتیک به سلیقه شخصی خودتان بستگی دارد. در ادامه برخی از رایج ترین انواع ماساژ بهبود درد سیاتیک را میخواهید.

۱- ماساژ بافت عمیق:

یک ماساژ تهاجمی‌محسوب می‌شود که می‌تواند احتمال سکته‌ها را بسیار کاهش دهد. میزان فشار توسط انگشتان دست در ماساژ بافت عمیق بسیار زیاد می‌باشد.

یک مطالعه بالینی در سال ۲۰۱۴ نشان داد که انجام یک جلسه ۳۰ دقیقه ای از ماساژ بافت امید آنهم پنج روز در هفته طی دو هفته متوالی می‌تواند به صورت موثر در درمان کمردرد و دردهای سیاتیک به فرد بیمار کمک کند.

۲- ماساژ سوئدی:

درماساژ سوئدی بافت‌های عمیق مورد ماساژ درار نمی‌گیرند در عوض حرکات مختلف و تکنیک‌های متعددی برای تحریک عصب در بافت‌های همبند و همچنین افزایش جریان خون در آن اجرا می‌شود. همچنین این ماساژ کمک می‌کند که فشار کلی بدن آزاد شده و آرامش به آن بازگردد.

۳-ماساژ عصب عضلانی:

در این نمازها از تکنیکهای ماساژ پیشرفته که ترکیبی از فشار و اصطکاک در بافت‌های عمیق برای آزاد کردن عضلات می‌باشد استفاده می‌شود. از این نوع ماساژ نیز می‌توانید به عنوان ماساژ بهبود درد سیاتیک بهره ببرید.

۴- ماساژ سنگ داغ:

ماساژ سنگ داغ برای گسترش آرامش در بدن و کاهش تنش عضلات استفاده می‌شود. در این نوع سنگ‌های گرم شده بر روی قسمت‌های خاصی از بدن قرار می‌گیرند همچنین در آن از تکنیک‌های ماساژ سوئدی نیز بهره برده می‌شود.

درمانگر مخصوص ماساژ بهبود درد سیاتیک

درمانگر مخصوص ماساژ بهبود درد سیاتیک:

ابن نکته را باید بدانید که درمانگر‌های معمولی نمی‌توانند ماساژی برای بهبود درد سیاتیک انجام دهند چرا که این کار بسیار پر خطر می‌باشد. درمانگر این نوع ماساژ باید گواهینامه مخصوص داشته باشد که نشان از دور دیدن وی است. برای پیدا کردن درمانگر مخصوص می‌توانید از پزشک خود کمک بگیرید و یا به انجمن ماساژ مراجعه کنید.

معمولا اگر ماساژ بهبود درد سیاتیک به صورت سنتی انجام شود هزینه آن بسیار زیاد خواهد بود چرا که تعداد جلسات این ماساژ زیاد بوده و درمانگر نیز متخصص خواهد بود. پس برای انجام این نوع ماساژ بصورت سنتی شما باید زمانی زیادی را به آن اختصاص داده و هزینه زیادی نیز بکنید. برای رهایی از این مشکل‌ها شما می‌توانید از صندلی ماساژور استفاده کنید.

شاید این نوع دستگاهها در ابتدا هزینه زیادی را برای خرید داشته باشند ولی اگر نگاهی به تعداد دفعاتی که قرار است از آن استفاده کرده و زمانی که برای خود ذخیره سازی می‌کنید بیندازید متوجه خواهید شد که هزینه آنچنان هم زیاد نیست.

بهتر است ابتدا از پزشک خود مشورت گرفته و اجازه خرید دستگاه ماساژور را بگیرید. برای خرید دستگاه ماساژور شما می‌توانید به صورت رایگان با مشاوران ما ارتباط برقرار کرده و بر اساس بودجه و نیاز خود مناسب‌ترین دستگاه را شناسایی کنید.

ممنون که با این مطلب نیز همراه ما بودید.

منبع این مطلب: healthline

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.