تاثیر دو چندان موسیقی درمانی به همراه ماساژ

همه ما در مورد ماساژ درمانی اطلاعاتی را در ذهن خود داریم. از ماساژ درمانی می‌توان برای درمان بسیاری از بیماری‌های مختلف استفاده کرد و حتی برای افزایش آرامش و احساس راحتی بیشتر. موضوع جدیدی که امروزه مطرح شده است موسیقی درمانی است که در آن از موسیقی‌های خاص برای درمان و بهبود بهره برده می‌شود. حال تصور کنید که این دو روش را برای ارائه روش درمانی بهتر با هم ترکیب کنند چه معجزه‌ایی پدید می‌آید…

در این مطلب قصد داریم در مورد تاثیر موسیقی درمانی به همراه ماساژ برای شما مطالبی را بیان کنیم. اینکه اگر موسیقی درمانی و ماساژ با هم ترکیب شوند چه نتیجه‌ای حاصل خواهد شد و چگونگی کار برای راحتی هرچه بیشتر شما؛ با میسرست همراه باشید…

موسیقی درمانی و ماساژ

موسیقی درمانی و ماساژ

درست است که موسیقی درمانی روشی نوین در جامعه پزشکی محسوب می‌شود اما این روش خیلی زود جای خود را پیدا کرد چرا که تاثیر آن بسیار آشکار بود و نتایج به دست آمده در تحقیقات نیز بسیار مثبت و گویای حقیقت تاثیر مثبت این روش هستند.

ترکیب این دو روش یعنی موسیقی درمانی و ماساژ روشی است که امروزه در مراکز ماساژ درمانی معتبر ارائه می‌شود. برای این که بدانیم تاثیر موسیقی درمانی به همراه ماساژ بر روی اندام‌های بدن چگونه است بهتر است که ابتدا آشنایی کاملی با هر کدام داشته باشیم.

همراه ما باشید تا شما را بیشتر با موسیقی درمانی و ماساژ درمانی آشنا کنیم.

ماساژ بهمراه موسیقی درمانی

ماساژ درمانی چیست؟

ماساژ درمانی نوعی روش درمانی است که در آن از فشار، حرکت، لمس نقاط خاصی از بدن برای بهبود بیماری‌های مختلف و همچنین افزایش آرامش استفاده می‌شود. این روش درمانی فواید بسیار زیادی دارد از درمان کامل برخی بیماری‌ها گرفته تا بهبود در روند برخی دیگر از بیماری‌ها. در مراکز درمانی به منظور کاهش استرس و اضطراب،کاهش درد و فشار عضلات، افزایش گردش خون و … از ماساژ درمانی استفاده می‌شود.

موسیقی درمانی چیست؟

موسیقی درمانی چیست؟

موسیقی درمانی یا همان موزیک تراپی روشی است که در آن از آهنگ‌ها و صداهای خاص برای اهداف درمانی بهره برده می‌شود. این کار توسط یک فرد متخصص در حوزه موسیقی و پزشکی انجام می‌شود. موسیقی درمانی فواید بسیار زیادی برای بدن دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را بیان خواهیم کرد:

  • بهبود توانبخشی فیزیکی
  • تسهیل حرکت
  • افزایش انگیزه برای مشارکت در درمان
  • ارائه حمایت احساسی برای افراد خانواده
  • ارائه راه خروجی برای ابراز احساسات

این‌ها فقط بخشی از فواید موسیقی درمانی هستند که برای شما بیان کردیم.

تاثیر موسیقی درمانی در ماساژ

موسیقی درمانی و ماساژ درمانی چگونه با هم کار می‌کنند؟

حال می‌رسیم به موضوع اصلی، اینکه اگر موسیقی درمانی با ماساژ درمانی همراه شود تاثیر هرکدام را بیشتر خواهد کرد یا نه؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که مراکز ماساژ برای گرفتن پول بیشتر و یا ارائه خدمات بهتر در سالن‌های ماساژ خود از موسیقی استفاده می‌کنند این درحالی است که حقیقت چیز دیگریست.

آن‌ها از موسیقی استفاده می‌کنند تا تاثیر ماساژ درمانی را بیشتر کنند. بله درست است اگر موسیقی درمانی با ماساژ همراه شود تاثیر هر دو روش درمانی دو چندان خواهد شد.

افزایش تمرکز و احساس راحتی بیشتر:

همانگونه که بیان شد موسیقی اگر به درستی و توسط فرد متخصص انتخاب شود میزان تمرکز فرد ماساژ گیرنده را بسیار بالاتر خواهد برد. این افزایش تمرکز باعث می‌شود که ماساژ دهنده بتواند راحت‌تر کار خود را انجام داده و تاثیر مراحل ماساژ بر روی اندام‌های فرد ماساژ گیرنده نیز بیشتر شود. به قول معروف ماساژ گیرنده زودتر و بهتر روند بهبود عضلاتش را حس خواهد کرد.

همراه سازی فرد ماساژ گیرنده:

این موضوع بیشتر در کودکان صدق می‌کند. اکثر کودکان در مقابل ماساژ درمانی مقاومت می‌کنند و بیشتر دوست دارند که تحرک داشته باشد و این‌ور و آن‌ور بروند. موسیقی می‌تواند احساس آرامش را در کودک افزایش داده و وی را بیشتر با روند ماساژ درمانی همراه کند.

موسیقی در مراکز ماساژ چگونه انتخاب می‌شود

موسیقی در مراکز ماساژ چگونه انتخاب می‌شود:

در انتخاب موسیقی برای مراکز ماساژ فاکتورهای مختلفی در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال در انتخاب موسیقی برای ماساژ درمانی این فاکتورها مهم هستند:

  • سرعت
  • ریتم
  • انتخاب دستگاه
  • حجم صدا
  • پیچیدگی
  • هارمونی
  • ملودی
  • گام و تن صدا

سخن پایانی:

قطعا پیدا کردن مرکز ماساژی که همزمان موسیقی درمانی و ماساژ درمانی را ارائه دهد بسیار مشکل بوده و هزینه آن نیز زیاد خواهد بود و این که باید اطمینان داشته باشید که فردی که شما را ماساژ می‌دهد متخصص این کار است. اگر مشکل زمان و وقت قبلی را نیز به این موادر اضافه کنید قطعا در رفتن به مراکز درمانی تردید خواهید کرد.

چاره کار بسیار ساده است. بهترین روش برای حل این مشکل استفاده از صندلی ماساژور است. اگر نگاهی به تعداد دفعاتی که قرار است از این دستگاه استفاده کنید بیاندازید متوجه خواهید شد که در طولانی مدت به صرفه ترین روش همین صندلی‌های ماساژور هستند.

نکته مهم دیگر این است که این صندلی‌ها امکان پخش موسیقی‌های مختلف را دارند و این به معنی آن است که شما موسیقی درمانی و ماساژ را با هم تجربه خواهید کرد و از فواید هر دو بهره‌مند خواهید شد.

مزیت دیگر این صندلی‌ها این است که با علم روز دنیا ساخته شده‌اند و هیچگونه آسیبی به اندام‌های بدن شما وارد نخواهند کرد و همچنین بهترین نوع ماساژ را برای اندام‌هایتان ارائه می‌کنند.

استفاده از این صندلی‌ها محدودیت زمانی و مکانی نداشته و شما هر وقت که دلتان بخواهد می‌توانید دکمه شروع را زده و از یک ماساژ اصولی لذت ببرید.

میسرست این بستر را برای همه فرآهم کرده است که بهترین و باکیفیت‌ترین دستگاه‌ها و صندلی‌های ماساژور را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کرده و فواید استفاده از این دستگاه‌ها بهره‌مند شوند.

منبع مطلب موسیقی درمانی و ماساژ:

https://www.nationwidechildrens.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.