بلاخره بعد از ماساژ آب بنوشیم یا نه؟

پیش از این در مقاله‌های مختلف فواید ماساژ برای سلامتی و تندرستی انسان صحبت کرده بودیم. ماساژ برای بدن و سلامتی آن بسیار مفید بوده و فواید بسیار زیادی دارد، این موضوع تا حدی ثابت شده است که پزشکان در نسخه‌های مختلف خود به بیماران ماساژ درمانی را نیز پیشنهاد می‌کنند و حتی آن‌ها را ملزم به استفاده از دستگاههای ماساژور می‌کنند. نکات ریزی در مورد ماساژ و کارهایی که بعد از آن باید انجام دهیم وجود دارد که ما در مقاله‌های مختلف به آن‌ها خواهیم پرداخت. یکی از این موضوعات نوشیدن آب بعد از ماساژ می‌باشد. اگر شما نیز به یک مرکز ماساژ مراجعه کرده و ماساژ دریافت کرده باشید حتما از درمانگر خود شنیده اید که باید بعد از انجام ماساژ آب زیادی را مصرف کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد همین موضوع یعنی نوشیدن آب بعد از ماساژ برای شما مطالبی را بیان کنیم. اینکه آیا نیاز است که بعد از ماساژ آب مصرف کنیم و یا اینکه آیا نوشیدن آب بعد از ماساژ فوایدی را به دنبال دارد یا مضر است؟

نوشیدن آب بعد از ماساژ

نوشیدن آب بعد از ماساژ

در ادامه، شما ترجمه دو مقاله مختلف را که از سایت معتبر در این باره منتشر شده است خواهید خواند. این دو مقاله از دو زاویه مختلف موضوع نوشیدن آب بعد از ماساژ پرداخته اند. همراه ما باشید تا شما نیز اطلاعات خود را در این باره تکمیل کنید…

آیا نوشیدن آب بعد از ماساژ مفید است یا نه؟

آیا نوشیدن آب بعد از ماساژ مفید است یا نه؟

در مقاله ای که در سایت معتبر wellandgood منتشر شده است اینگونه در مورد این موضوع صحبت کرده‌اند:

درمانگران ماساژ اغلب بعد از انجام ماساژ بر روی افراد به آن‌ها توصیه می‌کنند که آب فراوانی را بنوشند. این موضوع توسط انجمن ماساژ آمریکایی نیز توصیه می‌شود اما چرا؟

بسیاری از درمانگران بر این باورند که ماساژ بافت امید را از عضلات خارج کرده و وارد جریان خون می‌کند. آن‌ها بر این اعتقاد هستند که خوردن آب به کلیه‌ها کمک می‌کند تا این سموم را بتوانند از بدن دفع کند. مطالعات مختلف نشان داده است که ماساژ برای بسیاری از بیماری‌ها مفید است از اضطراب گرفته تا انواع مختلف سرطان و یبوست و غیره. اما حقیقت این است که هیچ تردیدی وجود ندارد که بتواند به حضور نشان دهد که ماساژ چگونه روی سموم بدن تاثیر گذاشته و در دفع آن به بدن کمک می‌کند.

آن‌ها در این مقاله بیان می‌کنند که: ” به نظر من هیچ پایه محکمی و تحقیق معتبری وجود ندارد که بتواند ثابت کند ماساژ در دفع سموم بدن کمک میکند. درست است که تحقیقاتی در این‌باره وجود دارند که این موضوع را تأیید می‌کنند اما نیاز است که زمان بیشتری بر روی این موضوع سبب شده تا نتایج کاملتری به دست آید.

نشریات معتبر تحقیقات زیادی را در مورد فواید ماساژ برای بدن انجام داده اند اما هیچ کدام یک از آن‌ها ثابت نمی‌کنند که ماساژ در سم زدایی از بدن نیز مفید است و نوشیدن آب بعد از ماساژ می‌تواند سم‌های بدن را خارج کند.

مقاله سایت دکتر آز در مورد نوشیدن آب بعد از ماساژ

مقاله سایت دکتر آز در مورد نوشیدن آب بعد از ماساژ:

این مقاله که در سایت doctoroz نشر شده است از زبان دانشمند بزرگ Michele Naumann Carlstrom اینگونه می‌نویسد:

اگر تا به حال ماساژ دریافت کرده باشید که در یک آب گرم و چه در یک مرکز پزشکی حتما شما نیز توسط درمانگر خود به نوشیدن آب بعد از ماساژ تشویق شده اید. دو دلیل برای این کار وجود دارد:

یکی اینکه بعد از انجام ماساژ آب بدن بسیار کاهش پیدا می‌کند چرا که عضله‌ها توسط درمانگر حرکت داده شده و بافت‌های نرم و همچنین سیستم گردش خون تحریک می‌شود که این باعث می‌شود که آب زیادی را از دست بدهیم. شما باید بعد از اتمام ماساژ آب از دست رفته از بدنتان را جبران کنید و آن را دوباره به چرخه بدنتان بازگردانید. به همین دلیل است که بسیاری از درمانگران نوشیدن آب بعد از ماساژ را به بیماران خود توصیه می‌کنند.

دلیل دوم ضایعات متابولیک است که توسط عضلات در طول عملکرد روزانه تولید می‌شوند. هنگامی‌که در یکی از عضلات شما گرفتگی ایجاد می‌شود گردش خون در این ناحیه مختل شده و به درستی جریان پیدا نمی‌کند و همین موضوع باعث می‌شود که بدن نتواند ضایعات متابولیک را از این ناحیه حذف کند. از آنجایی که یکی از دلایل رفتن به مراکز ماساژ از بین بردن گرفتگی عضلات می‌باشد احتمال این وجود دارد که بعد از رفع گرفتگی برخی توزیع‌های ضایعات متابولیک خطرناک صورت بگیرد. ماساژ تنش را از بین برده و راههای گردش خون را آزاد می‌کند و از همین طریق ضایعات متابولیسمی‌وارد سیستم بدن می‌شوند. نوشیدن آب بعد از ماساژ به کلیه‌های شما کمک خواهد کرد که بتواند این ضایعات را به درستی از بدن خارج کند.

این دو، دلایلی بودند که این دانشمند بزرگ برای نوشیدن آب بعد از ماساژ بیان کرده است.

موضوع مهم این است که هیچ دلیلی وجود ندارد که بتواند به صورت کلی ثابت کند که نوشیدن آب بعد از ماساژ نیاز است یا نه؟ ولی موضوعی که وجود دارد این است که مطمئناً نوشیدن آب نمی‌تواند برای بدن مضر باشد اگر به اندازه کافی و مناسب مصرف شود.

دو مقاله مختلف را در مورد نوشیدن آب بعد از ماساژ مورد بررسی قرار دادیم شما نیز می‌توانید از درمانگر خود برای این منظور کمک بگیرید.

نوشیدن آب بعد از ماساژ

سخن آخر:

نوشیدن آب بعد از ماساژ مفید باشد یا نه مهم این است که شما فواید ماساژ برای سلامتی بدنتان را در نظر گرفته و از انجام این مهم غافل نشوید. اگر می‌خواهید یک درمانگر ۲۴ ساعته در خانه یا محل کارخود برای ماساژ دادن داشته باشید و بتوانید در هر زمان که میخواهید شما را مورد ماساژ قرار دهد بهتر است که یک دستگاه ماساژور متناسب با بودجه و نیازهای خود خریداری کنید.

این دستگاه‌ها با علم روز دنیا برای ماساژ دادن اندام‌های مختلف بدن طراحی شده اند به طوری که می‌توانند شما را از مراجعه به هر مرکز ماساژ بی نیاز کند.

بهتر است زمان را از دست نداده و یکی از این دستگاه‌ها را بر اساس نیاز خود برای محل کار و یا خانه تان خریداری کنید تا شما نیز بتوانید از فواید ماساژ بهره مند شوید.

اگر می‌خواهید صندلی ماساژور خریداری کنید می‌توانید به صورت رایگان با مشاوران ما ارتباط برقرار کرده و بر اساس بودجه مناسب ترین دستگاه را شناسایی کنید. ما بهترین دستگاه‌های ماساژور را با مناسب ترین قیمت برای شما فراهم کرده ایم.

منابع این مطلب: doctoroz.com و wellandgood.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.