مواردی که باید در رژیم غذایی ماساژ رعایت شود

هنگامی که انگشتان دست، بازو، شانه‌ها و یا کمرتان مورد ماساژ قرار می‌گیرد فوایدی حتی بیشتر از ورزش کردن آید شما می‌شود. کری هلی متخصص تغذیه می‌گوید: “ماساژ درمانی باعث ایجاد خواسته‌های تغذیه‌ای منحصر به فرد در بدن می‌شود” اگر ما بتوانیم این نیازهای تغذیه‌ای را به درستی در بدنمان رفع کنیم مطمئناً تاثیرات ماساژ بر روی بدن نیز بیشتر می‌شود.

در این مقاله قصد داریم رژیم غذایی مناسب برای ماساژ را مورد بررسی قرار داده و مواردی که باید در رژیم غذایی ماساژ راحت شود را برای شما بیان کنیم. اگر شما نیز به صورت مرتب ماساژ را بر روی اندام‌های مختلف بدن خود انجام می‌دهید این مقاله را به دقت بخوانید تا را رعایت رژیم غذایی مناسب‌تر، تاثیرات ماساژ را چندین برابر افزایش دهید…

رژیم غذایی ماساژ

رژیم غذایی ماساژ

اگر شما بعد از ماساژ دادن اندام‌های مختلف بدن خود غذاهای درستی را مصرف کرده و نیازهای تغذیه‌ای بدن خودتان را به درستی رفع کنید تاثیر ماساژ بر روی سلامت خودتان را بیشتر حس خواهید کرد. در این مقاله می‌خواهیم نگاهی به مواردی که باید در رژیم غذایی ماساژ رعایت شود بیندازیم. همراه ما باشید.

هیدراته کردن بدن

هیدراته کردن بدن:

یکی از مواردی که باید در رژیم غذایی ماساژ رعایت شود هیدراته نگه داشتن بدن می‌باشد. معمولا بیشتر افراد قدرت و تاثیر آب بر روی سلامتی بدن را نمی‌دانند و به همین خاطر هم به آن اهمیت نمی‌دهند. دو سوم از بدن را آب تشکیل می‌دهد. اگر بدن هیدراته نبوده و آب به مقدار کافی به آن نرسد بدن برای تامین آب مورد نیاز خود از مفاصل و سپس از ماهیچه‌ها برای حفظ فشار خون طبیعی، آب درخواست می‌کند.

در اغلب موارد زمانی که احساس خستگی و درد در مفاصل ما به وجود می‌آید ما فکر می‌کنیم که نیاز به استراحت داریم. در حالی که باید دقیقا در این زمان از خود بپرسیم که چقدر آب مصرف کرده‌ایم؟

متخصصان بیان می‌کنند که هیدراسیون مناسب با آب برای سیستم ایمنی بدن و سم زدایی بدن بسیار ضروری می‌باشد. همچنین برای دفع سمومی که به دلیل انقباض عضلانی در ماساژ درمانی به وجود آمده است آب گزینه بسیار مناسبی می‌باشد.

دانشمندان بر این باور هستند که آب بهترین گزینه برای هضم می‌باشد و همچنین گیاهان، چای‌ها ومیوه‌هایی که دارای آب زیادی هستند نیز می‌توانند فرایند هضم را بهتر کنند. از آنجایی که بیشتر بدن را آب تشکیل می‌دهد همه ما باید به اندازه نفس کشیدن به خوردن آب اهمیت دهید چرا که بدون آن هیچ کاری در بدن درست انجام نمی‌شود.

امگا ۳

امگا ۳:

از جمله ویتامین‌های مفیدی که باید در رژیم غذایی ماساژ وجود داشته باشد امگا ۳ است. اسیدهای چرب موجود در آن می‌تواند به کاهش التهاب در بدن شما کمک فراوانی کند.

شما می‌توانید برای تامین این ویتامین در بدن تان از ماهی‌های مختلف مانند ماهی سالمون استفاده کنید. البته روغن‌های ماهی که در فروشگاه‌ها نیز فروخته می‌شوند به وفور این ویتامین را در خود دارد و شما می‌توانید از آن‌ها نیز در رژیم غذایی خود بهره ببرید.

شما می‌توانید در رژیم غذایی ماساژ خود از سویا و گردو نیز برای تامین امگا ۳ بدنتان استفاده کنید. همچنین روغن زیتون نیز مقدار کمی امگا ۳ در خود دارد.

فیبر در رژیم غذایی ماساژ

فیبر در رژیم غذایی ماساژ:

فیبر، به مانند محصولاتی: سیب و حبوباتی مانند لوبیا عدس نخود فرنگی و بادام زمینی دارای مزایای سلامتی بسیار زیادی است. این مزایا شامل حفاظت از قلب و حفظ قند خون و کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های خاص است.

به گفته انجمن قلب آمریکا، جو، بیشترین درصد فیبر محلول در هر دانه را دارد. جو حاوی مقدار زیادی از بتاگلوکان‌های محلول است که با جذب مایعات در روده به هیدراته شدن بدن کمک کرده و زمان انتقال آب را کاهش می‌دهند. شما می‌توانید صبح زود جوی دوسر را به همراه انواع مختلف دسرها مصرف کنید.

میوه‌ها و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات:

مطالعات متعدد تغذیه نشان می‌دهد که برای حفظ سلامتی نیاز است که ما ۷ تا ۹ بار در روز میوه و سبزیجات مصرف کنیم. مطالعات نشان می‌دهد که مواد مغذی موجود در میوه‌ها و سبزیجات می‌توان رادیکال‌های آزاد را کاهش دهند این کار برای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید می‌باشد.

رادیکال‌های آزاد در خون باعث ایجاد اکسیداسیون غیر کنترل شده می‌شود که این امر موجب التهاب و آسیب اسکلتی عضلانی می‌شود. شما می‌توانید با خوردن میوه و سبزیجات از این امر جلوگیری کنید.

ویتامین c

ویتامین c:

یکی از ویتامین‌هایی که حتما باید در رژیم غذایی ماساژ وجود داشته باشد ویتامین سی است. هر درمانگر ماساژ باید بیمار خود را به خوردن موادی که ویتامین c در آن‌ها وجود دارد ترغیب کند. ویتامین c علاوه بر تامین بسیاری از نیازهای بدن می‌تواند آلاینده‌ها و سموم موجود در بدن را نیز کاهش دهد.

بزرگسالان سالم باید حدود ۲۰۰۰ میلی گرم ویتامین سی در روز مصرف کنند. پرتقال و همچنین آب پرتقال، توت فرنگی، گوجه فرنگی و حتی کلم بروکلی نیز دارای ویتامین ۳ می‌باشند و شما می‌توانید در رژیم غذایی ماساژ از آن‌ها نیز استفاده کنید.

بهترین و بدترین غذاها در رژیم غذایی ماساژ

بهترین و بدترین غذاها در رژیم غذایی ماساژ:

از بهترین غذاهایی که می‌توان در رژیم غذایی ماساژ آن را مورد استفاده قرار داد سبزیجات سالادی و سبزیجات پخته می‌باشد. همچنین آب میوه‌های تازه و تنقلات میوه و آجیل و دانه‌های خام می‌تواند در رژیم غذایی ماساژ جای بگیرد. در این رژیم ناهار می‌تواند یک سالاد با برخی از پروتئین‌ها یا حبوبات به همراه ماهی و مرغ باشد.

بدترین چیزی که می‌تواند در رژیم غذایی ماساژ جای بگیرد قند است. خوردن قند زیاد باعث افزایش انرژی بدن شده و بدن را بسیار در مقابل ماساژ آسیب پذیر می‌کند.

موادی که باید در رژیم غذایی ماساژ وجود داشته باشد را نیز دانستید. اگر موارد گفته شده در بالا را به دستی رعایت کنید مطمئنا می‌توانید فواید بیشتری را صاحب شوید.

برای انجام ماساژ می‌توانید به جای رفتن به مراکز ماساژ از دستگاه‌های ماساژور استفاده کنید. این دستگاه‌ها با علم روز دنیا ساخته شده و بهترین ماساژ را بر روی بدن انجام می‌دهند. اگر به دنبال یک ماساژ کامل برای خود هستید می‌توانید یک صندلی ماساژور برای خانه و محل کارتان خریداری کنید.

با نگاهی کوتاه به تعداد دفعاتی که قرار است از این دستگاه‌های ماساژور استفاده کنید پی خواهید برد که هزینه ای که در قبال آن پرداخت می‌کنید بسیار ناچیز است.

ما در تیم میسرست بهترین دستگاه‌های ماساژور را با مناسب‌ترین قیمت برای شما فرآهم کرده‌ایم. شما می‌توانید پیش از خرید دستگاه مورد نظر خود با مشاوران ما ارتباط برقرار کرده و بهترین دستگاه را برای خود شناسایی کنید.

منبع : massagemag.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.