آموزش گام به گام ماساژ پوست سر تا آرامشی بی‌مرز!

همراه میسرست باشید تا با ماساژ پوست سر، فواید و آموزش آن در خدمت شما باشیم. ماساژ پوست سر فشار را از روی پیشانی، گردن و سر برداشته و احساس آرامش را به شما هدیه می‌دهد. این نوع ماساژ یکی از محبوب‌ترین ماساژهای موجود در دنیا می‌باشد. شما می‌توانید به دو صورت ماساژ پوست سر را انجام دهید.

۱- با استفاده از دستگاه ماساژور سر.

۲- کمک گرفتن از یک متخصص ماساژ.

در این مقاله قصد داریم ماساژ پوست سر را به شما آموزش دهیم تا اگر به آن نیاز پیدا کردید بتوانید خودتان نیز تکنیک‌های آن را اجرا کنید. این مقاله را دنبال کنید تا تمرین‌های مخصوص ماساژ پوست سر را یاد گرفته و اجرا کنید.

ماساژ پوست سر

ماساژ پوست سر

این مراحل را برای انجام این نوع ماساژ طی کنید:

۱-  یک محل آرام برای نشستن پیدا کنید

یک صندلی راحت با پشتی کامل و جامد را انتخاب کرده و گوشی خود را در حالت سکوت قرار دهید. صدای پس زمینه آن را نیز به حداقل برسانید. حتی شاید نیاز باشد که کمی از میزان نور اتاقی که در آن هستید را نیز کاهش دهید.

ماساژ پوست سر

اگر موسیقی آرام‌بخش دارید آن را اجرا کرده و صدا را در حالت کم بگذارید. البته شاید نیاز باشد که لیستی از موسیقی‌های آرام‌بخش محبوب خود را به صورت پشت سر هم اجرا کنید. شما حتما بعد از انجام ماساژ پوست سر بسیار آرام و خواب آلود خواهید شد. پس بهترین زمان قبل از زمان خواب شما می‌باشد تا در طول روز کاری سست و کم انرژی نگردید. قبل رفتن به رختخواب خود، این کار را دو یا سه بار در هفته انجام دهید.

ماساژ پوست سر

۲- با استفاده از دستان خود موهایتان را به عقب  برگردانید

دست‌های خود را لای موهایتان قرار داده و از جلوی سر شروع به رفتن به عقب کنید. این حرکت باید به صورت مستقیم انجام شده و فشار رو به پایین باشد. البته این فشار باید متعادل بوده و احساس ناراحتی در شما ایجاد نکند.

نکته مهم در این تمرین این است که قبل از شروع آن اگر موهای خود را به صورت خرگوشی یا دم اسبی بسته‌اید باید آن‌ها را به حالت عادی برگردانده و سپس تمرین را شروع کنید. موهای شما باید کاملا آزاد باشد.

حرکت دایره ای روی سر

۳- حرکت دایره‌ای روی سر

انگشتان دست خود را باز کرده و روی سرتان قرار داده و آن‌ها را به صورت همزمان و به صورت دایره‌ای شکل بر روی پوست سر خود حرکت دهید. این حلقه‌ها باید کوچک باشند. دست‌های خود را بر روی نقاط مختلف سر قرار داده و این حرکت را تکرار کنید. البته فشاری که وارد می‌کنید نباید باعث ایجاد احساس درد در سر شما شود.

آموزش ماساژ سر

۴- تمرین معکوس

تمرین چهارم دقیقا عکس تمرین‌های قبل می‌باشد، به این صورت که برخلاف تمرین اول به جای حرکت از جلوی سر به عقب، از عقب به جلو این کار را انجام بدهید. و همچنین حرکت دایره‌ای را در جهت مخالف تکرار کنید. این کار باید از پایین‌ترین خط موی پشت سر شما شروع شده و به جلوی سر ختم شود.

ماساژ پوست سر

۵-  حرکت را از دو طرف تکرار کنید

اطراف ناحیه گوش خود را در نظر بگیرید. دستان خود را در سمت ناحیه بالایی گوش که نزدیک به چشم نیز می‌باشد قرار داده و به صورت دایره‌ای شکل حرکت دهید. همزمان با حرکت دایره‌ای دستان خود را نیز حرکت داده و به سمت پایین گوش هدایت کنید. این کار را برای هر دو سمت سر خود یعنی هر دو گوش خود انجام دهید.

آموزش ماساژ پوست سر

۶- دستان خود را روی پوست سر قرار داده و حرکت دهید

دست‌های خود را به صورت پهن بر روی قسمت بالایی سر خود قرار دهید به صورتی که ابتدای انگشت شست شما موازی با گوش باشد. توجه داشته باشید که انگشتان شما باید کاملا روی سرتان پهن باشد. سپس دست‌های خود را به سمت پایین و بالا حرکت دهید این کار باید به صورت همزمان توسط دو دست انجام شود.

نکته مهم در این تمرین این است که هنگام حرکت دادن دست‌ها باید پوست سر شما نیز با آن حرکت کند. این تمرین یکی از تمرین‌های مهم ماساژ پوست سر است.

ماساژ پوست سر

۷- تمرین موهای خرگوشی یا دم اسبی

موهای خود را به صورت خرگوشی و یا دم اسبی در بیاورید. به این صورت که موهای خود را در یک قسمت خاصی از سر جمع کرده و انگشتان خود را دور موها قرار دهید. سپس موهای خود را به صورت دایره‌ای شکل حرکت دهید به صورتی که پوست سرتان نیز با آن حرکت کند. فشار وارد به موهای شما نباید به شکلی باشد که موجب درد و ناراحتی شود.

انجام این کار برای کسانی که موهای کوتاهی دارند بسیار مشکل خواهد بود. اگر موهای شما نیز کوتاه است می‌توانید این کار را برای بخشی از موها انجام دهید.

 گوش‌های خود را بمالید

۸- گوش‌های خود را بمالید

آخرین تمرین ماساژ پوست سر مالیدن گوش‌ها است. برای این کار به کمک گرفتن از دستان خود دارید. دست‌های خود را بالا برده و پایین گوش خود قرار دهید. معمولا در این قسمت هیچ مویی وجود ندارد. دو یا سه انگشت خود را بر روی این منطقه از سر خود قرار دهید. حال انگشتان خود را به صورت دایره‌ای شکل حرکت دهید به صورتی که کمی فشار به پوست به شما وارد شود. این حرکت بسیار آرام‌بخش بوده و می‌تواند احساس راحتی را در شما ایجاد کند.

خوب با تمرین‌های ساده ماساژ پوست سر نیز آشنا شده و آن‌ها را یاد گرفتید. توجه داشته باشید که انجام این نوع تمرین‌ها نیاز به هیچ گونه روغنی نداشته و شما می‌توانید به راحتی بدون کمک گرفتن از هیچ کسی آن‌ها را هر شب انجام دهید. درست است که این تمرین‌ها بخشی از تمرین‌های مربوط به ماساژ پوست سر بودند ولی برای رفع تنش و خستگی سر کافی هستند.

اگر می‌خواهید که بهترین نوع ماساژ پوست سر را تجربه کرده و از فواید بیشمار آن بهره‌مند شوید بهتر است که از دستگاه‌های مخصوص ماساژ سر استفاده کنید که استفاده از آن‌ها بسیار آسان بوده و نیاز به دانش خاصی نداشته و بی‌خطر نیز می‌باشند.

تیم میسرست به شما کمک خواهد کرد که بتوانید مناسب‌ترین دستگاه ماساژور را برای خود خریداری کرده و ماساژی اصولی را تجربه کنید. اگر می‌خواهید بهترین دستگاه‌های ماساژور را با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت خریداری کنید حتما سری به محصولات ما بزنید.

منبع این مطلب:

wikihow

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.