۷ فایده بی‌نظیر و درمانیِ ماساژ سر

ماساژ سر یکی از انواع ماساژ درمانی است. ماساژ سر برای بهبود جریان انرژی با مالش دادن سر، گردن، شانه‌ها و قسمت بالای بدن طراحی شده‌است. هدف اصلی ماساژ سر، آزاد کردن کانال‌های انرژی و دور کردن انرژی منفی می‌باشد که ممکن است منشا بیماری باشند. در این مقاله فواید ماساژ سر و نحوه انجام آن را می‌خوانید.

فواید ماساژ سر

فواید ماساژ سر

ماساژ سر چندین دهه است که در حال انجام است و افراد مختلف از مزایای آن همه روزه برخوردار می‎شوند. ماساژ سر، نوعی هنر است که برای شفا و تمدد اعصاب، اغلب در بسیاری از کشورهای آسیایی به کار می‌رود. این نوع ماساژ بیشتر توسط ماساژورها و آرایشگرها برای مبارزه با اضطراب و فشار روزانه انجام می‌شود. در ادامه فواید ماساژ سر را می‌خوانید و متوجه اهمیت آن می‌شوید.

فواید ماساژ سر

تخلیه بدن توسط تحریک تخلیه لنفاوی

سیستم لنفاوی زباله‌دان بدن ما است. بدن آنچه که نیاز دارد را می‌گیرد و مواد زائد و سموم را که باید به غدد لنفاوی منتقل شوند را از بدن جدا می‌کند. ماساژ سر راه خوبی برای خالی کردن گره‌های لنفاوی و افزایش سیستم ایمنی بدن است. ماساژ، جریان خون را تحریک می‌کند و در نتیجه به پاک کردن محصولات زائد و سموم از بدن کمک می‌کند.

فواید ماساژ سر

کمک به تسکین میگرن و سردردها

بسیاری از مردم به دلیل تنش‌های موجود در زندگی؛ و فشارات بسیار زیاد در کمر، گردن و سر، همواره از میگرن و سردردهای ناشی از این تنش‌ها رنج می‌برند. همین مسئله می‌تواند زندگی را بسیار دشوار کره و منجر به وقوع به بسیاری از مشکلات برای سلامتی آن‌ها شود. ماساژ سر می‌تواند ماهیچه‌ها و گره‌ها را با اعمال فشار بر روی نواحی خاص آزاد کند و در نتیجه منجر به جریان خون بهتر شود. ماساژ سر موجب کاهش سردرد از طریق تشویق جریان بهتر مایع مغزی شده و همچنین باعث کاهش سردردهای ناشی از تنش، اختلالات خواب و استرس می‌شود.

ماساژ سر

درمان اختلالات خواب

سبک زندگی مدرن در قرن ۲۱ میلادی باعث ایجاد مشکلات زیادی در سلامتی افراد شده است. اینکه به دلیل کارهای زیاد و همواره خسته کننده، زمانی برای خود ندارند و یا به دلیل مسائل پیچیده اقتصادی، در اکثر اوقات مضطرب و تحت فشارهای استرس‌زا هستند. این اقراد آنقدر گرفتار کار هستند که به مشکلاتی اعم از بی‌خوابی و عادت‌های غذایی اشتباه بی توجه می‌شوند. زمانی که شما این نشانه‌ها و مشکلات را نادیده می‌گیرید، ممکن است ضربه غیرقابل جبرانی برای سلامتی‌تان وارد کنید.

یکی از فواید ماساژ سر جبران و درمان اختلالات خواب است. ماساژ سر با حمله به علایم فیزیکی باعث کمک به جریان خواب می‌شود و با ایجاد آرامش موجب استراحت و درمان بی‌خوابی و اختلالات خواب می‌شود.

فواید ماساژ سر

افزایش توانایی حافظه

ذهن ما همواره با افکاری آشفته و متنوع درگیر است و همین مسئله باعث فراموش کردن برخی جزئیات مهم می‌شود. این مشکل عمدتا به خاطر فقدان تمرکز و فلو افکار بیش از حد ما است که مانع عملکرد موثر می‌شوند؛ البته افزایش سن و کهولت نیز یکی از دلایل مهم کاهش توانایی ذهن و حافظه می‌باشد. یکی دیگر از فواید ماساژ سر افزایش توانایی حافظه و ایجاد تمرکز است. ماساژ سر با افزایش جریان خون به سیستم عصبی شما، باعث آرام شدن ذهن و خالی شدن آن از افکاری که تمرکز شما را مختل می‌کنند، می‌شود.

ماساژ سر استرس را از شما دور کرده و اکسیژن بیشتری را برای مغز تامین می‌کند که در نتیجه باعث تقویت احساسات و آزاد شدن ذهن می‌شود. بعد از ماساژ سر شما احساس آرامش می‌کنید و متوجه کارکرد بهتر ذهن خواهید شد.

بهبود جریان خون در مغز با ماساژ

تنفس بهتر

ماساژ سر نقش مهمی در رسیدن بدن به آرامش و بهتر شدن تنفس دارد. مشکلات تنفسی نظیر آلرژی، مشکلات سینوسی، آسم و برونشیت، مشکلاتی هستند که ممکن است توسط ماساژ درمانی بهبود یابند. منقبض یا کوتاه شدن ماهیچه‌های تنفسی موجب محدود شدن الگوی تنفسی نرمال می‌شود. از تکنیک ماساژ سر برای استراحت ماهیچه‌ها، بهبود ظرفیت شش‌ها و عملکرد بهتر تنفس، استفاده می‌شود. این نوع از ماساژ پیشنهاد و انتخاب خوبی برای هرگونه مشکلات تنفسی مانند آسم است.

بهبود تنفس با ماساژ سر

کاهش فشار خون

فشار خون بالا از جمله عارضه‌هایی است که علائم ندارد و به همین دلیل به آن قاتل خاموش می‌گویند. ماساژ سر، یک روش طبیعی برای مقابله با مشکلات فشار خون بالا و عوارض جانبی آن است. مطالعات تحقیقاتی در مورد فواید ماساژ سر نشان می‌دهد که باعث کاهش نوسان فشار خون و کاهش سطح هورمون استرس و در نتیجه کاهش حملات قلبی و نارسایی کلیه می‌شود.

زیبایی و سلامت پوست با ماساژ

سلامت و رشد مو

در ادامه می‌رسیم به زیبایی و جذابیت! این نوع ماساژ باعث تحریک جریان خون به سمت ریشه‌های مو می‌شود. همین مسئله، رگ‌های خونی روی پوست سر را باز می‌کند و به جریان بهتر خون در عروق پوست سر کمک می‌کند. همچنین روغن‌های ماساژی که در طول ماساژ استفاده می‌شود، می‌تواند برای سلامت و رشد مو کمک شایانی کنند. این روغن‌ها برای مشکلات مو و پوست مانند شوره سر موثر است. برخی از این روغن‌ها که برای سلامت و رشد مو موثر هستند به شرح زیر می‌باشد.

تاثیر روغن ماساژ

روغن اسطوخودوس:

این روغن به عنوان تسکین دهنده پوست سر و موها شناخته شده است و می‌توانید در طول شب از آن استفاده کنید. مقدار کافی از این روغن برداشته و به کف دست بزنید و بعد آن را خوب روی پوست سر ماساژ دهید. ۱۵ دقیقه صبر کرده و بعد سر را بشویید.

روغن زیتون:

این روغن باعث رشد بیشتر موها و تقویت پوست سر می‌شود. مقدار کمی روغن زیتون برداشته و به طور برابر روی پوست سر ماساژ دهید. اجازه دهید این روغن در طول شب روی سر مانده و بعد روز بعد آن را بشویید.

روغن آروماتراپی:

اگر آرامش و تسکین پوست سر برایتان مهم است، هیچ چیزی بهتر از روغن آروماتراپی نیست. این روغن حاوی چندین نوع گیاه بوده و تضمین می‌کنند پوست سر به اندازه کافی مواد مغذی دریافت کرده و البته رشد موها هم سریع تر می‌شود.

روغن نارگیل:

برای افزایس جریان خون در پوست سر، می‌توانید از روغن نارگیل استفاده کنید. متخصصان می‌گویند این روغن احتمالا بهترین روغن برای احیای پوست سر و رشد بهتر موهاست.

ماساژ سر یک معجره برای درمان بسیاری از بیماری‌ها

ماساژ سر یک معجره برای درمان بسیاری از بیماری‌ها

ماساژ سر را می‌توان به عنوان یک معجزه و مکمل برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات بدن مطرح کرد. به طوری که با انجام روزانه چند دقیقه ماساژ می‌توان بدنی سالم‌تر و روانی آرام‌تر داشت که پیش‌نیازهای اساسی برای زندگی بهتر و روحیه‌ی والاتر هستند. با خرید ماساژور برقی از هرنوع مورد دلخواهتان، چه پرتابل و چه مبل ماساژور؛ و استفاده از آن در طول روز برای دوری از فشارهای روانی، سلامتی را به خودتان هدیه دهید. چه چیزی جذاب‌تر از این هدیه؟

مجموعه میسرست با ارائه انواع دستگاه‌های ماساژور به شما برای داشتن زندگی بهتر و آسوده‌تر یاری می‌کند. برای مشاهده صندلی‌های ماساژور به قسمت محصولات در وبسایت روتای مراجعه کنید.

منبع تحقیقات
https://listaka.com/top-10-health-benefits-of-head-massage

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.