ماساژ ریلکسی چه نوع ماساژی است و چه فوایدی دارد؟

ماساژ ریکلسی، ماساژی برای تمام نقاط بدن است که از فشار، نوازش و مالش پوست جهت آرامش و ریلکس شدن استفاده می‌شود. ماساژهای ریکلسی سبک‌های مختلفی دارند که تاثیرات و فواید بخصوصی را برای بدن دارند. اصلی‌ترین تاثیر آن ایجاد احساس ریلکسیشن می‌باشد. در این مقاله قصد داریم فواید ماساژ ریلکسی را برای شما برشماریم.

فواید ماساژ ریلکسی

فواید ماساژ ریلکسی

اغلب ماساژها هدف مشترکی برای رساندن به آرامش و دوری از استرس و اضطراب دارند اما ماساژ ریکلسی هدف غالبش ایجاد حس آرامش و رها شدن از تنش‌های فکری است. به همین دلیل این ماساژ یکی از کامل‌ترین و دلپذیرترین ماساژهایی است که می‌توانید تجربه کنید. ماساژهای ریکلسی اغلب بر روی پوست اجرا می‌شوند و با مفاصل و عضلات درگیر نیستند برای همین دلیل فشار زیادی جهت انجام آن نیاز نیست.

زمانی که احساس می‌کنید زندگی طاقت‌فرسا است، این ماساژ یک پیشنهاد فوق‌العاده برای رهایی از استرس، استراحت و سرد کردن بدن می‌باشد. ماساژ ریلکسی معمولا شامل موسیقی و نورپردازی آرام و لطیف و روغن‌های معطر و باکیفیت است. به طور کلی ماساژ درمانی باعث رها شدن ماهیچه‌ها و آرام شدن سیستم عصبی‌تان می‌شود. با انجام این ماساژ، شما یک ماساژ طولانی و لوکس خواهید داشت که در آن از انواع تکنیک‌های ماساژ از جمله ضربه‌های کوتاه، شستشوی آرام و مالش و تکان‌های ریتمیک پوست استفاده می‌شود.

هر کسی که استرس بالایی دارد و یا نوع شغلش به شکلی است که تنش و فعالیت بسیار زیاد است، مزایای این درمان را احساس خواهد کرد. در ادامه‌ی بررسی فواید ماساژ ریلکسی با میسرست همراه باشید…

فواید ماساژ ریلکسی

انواع ماساژهای ریکلسی کدامند؟

همانطور که گفته شد، انواع مختلفی از ماساژهای ریکلسی در سراسر دنیا رایج است و انتخاب نوع آن کاملا سلیقه‌ای است و به علاقه فرد بستگی دارد. اما سبک‌های محبوب برای انجام ماساژ ریکلسی به شرح زیر می‌باشند.

ماساژ سوئدی

ماساژ شامل مالش طولانی و با فشار، مالیدن، اصطکاک، ضربه زدن، و تکان دادن با دست است. ماساژ سوئدی فراتر از رسیدن به آرامش است. این نوع ماساژ ریلکسی فوق العاده مفید برای افزایش سطح اکسیژن در خون، کاهش سموم عضلات، بهبود گردش خون، انعطاف پذیری بدن و کاهش تنش است.

ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی یکی از ماساژهای معروف دنیا می‌باشد. در این نوع ماساژ تمام عضلات بدن کشیده می‌شوند و مفاصل بدن باز و بسته می‌شوند. این نوع ماساژ بدن شما را از حالت خشکی درمی‌آورد و سطح انرژی بدن را به حالت نرمال برمی‌گرداند و در رسیدن فرد به آرامش کمک زیادی می‌کند. ماساژ تایلندی به افرادی توصیه می‌شود که اکثر اوقات خود را پشت میز صرف می‌کنند.

ماساژ آیورودا

آیورودا بیشتر از یک ماساژ است. آیورودا در واقع یک فسلسفه درمانی بسیار قدیمی هندی است که در حدود ۵۰۰۰ سال قدمت دارد و ماساژ یکی از شاخه‌های بیشمار آن است. آیورودا دانشی است که به کیفیت و کمیت زندگی اختصاص دارد و هدف آن شادمانی و لذت همراه با طول عمر و سلامتی است. آیورودا معتقد است سلامتی تنها بیمار نبودن نیست، بلکه لذت بردن از جسم، روح و ذهن است.

ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ نوع دیگری از انواع ماساژ ریلکسی است که در آن از سنگ‌های صاف و داغ از نوع بازالت و غنی از آهن استفاده می‌شود. گرما و حرارت موجود در این سنگ‌ها می‌‌تواند آرامش بخش باشد و عضلات سفت را گرم و نرم کند. این نوع ماساژ برای افردی که احساس سرما می‌کنند مناسب است. همچنین برای کسانی که گرفتگی عضلانی دارند اما ماساژهای سبک را ترجیح می‌دهند، پیشنهاد خوبی است.

ماساژ ریلکسی با سنگ داغ

مهم‌ترین فواید ماساژ ریلکسی

همانطور که از نام این ماساژ مشخص است، بیشتر برای رسیدن به آرامش کاربرد دارد. فواید ماساژ ریکلسی نیز همانند سایر روش‌های ماساژ متعدد است. این ماساژ استرس و تنش عظلات را کاهش می‌دهد و با این کار احساس خوبی به فرد تحت ماساژ می‌دهد. ماساژ ریلکسی گردش خون را بهبود می‌بخشد و در نتیجه باعث می‌شود اندام‌ها و پوست شما اکسیژن بیشتری دریافت می‌کند. همچنین ماساژ ریلکسی سموم را از بدن دفع می‌کند و به روند جریان خواب کمک می‌کند. در ادامه به طور مفصل اصلی‌ترین فواید ماساژ ریلکسی را مشاهده می‌کنید.

ایجاد آرامش

اصلی‌ترین و مهم‌ترین فایده ماساژ ریلکسی، ایجاد آرامش است. همانطور که گفته شد در طول انجام انواع مختلف ماساژهای ریلکسی من جمله ماساژ سوئدی از نورپردازی و موزیک ملایم و روغن‌های معطر استفاده می‌شود و همین مسئله به روند ایجاد آرامش کمک زیادی می‌کند. در ماساژ ریکلسی، ماساژدهنده، با استفاده از حرکات دست خود فشارهای ملایمی به بدن اعمال می‌کند و او را به آرامش کامل ذهنی و جسمی می‌رساند.

رهایی از استرس و اضطراب

تسکین استرس یکی از فواید ماساژ ریلکسی بوده و از اجزای مهم سبک زندگی سالم است. یک جلسه ماساژ یک ساعته، می‌تواند استرس را با کاهش ضربان قلب و کاهش میزان انسولین و کلسترول بدن، کاهش دهد. ماساژ ریکلسی هم گردش خون را بهبود می‌بخشد و هم هم منجر به کاهش فشار خون و بهبود عملکرد بدن می‌شود. وقتی ماهیچه‌ها به آرامی کشیده می‌شوند، اسید لاکتیک از ماهیچه‌ها خارج می‌شود و به بهبود عملکرد سیستم لنفاوی کمک می‌کند. کاهش فشار خون ناشی از ماساژ می‌تواند خطر ابتلا به اضطراب، افسردگی و احساسات خصمانه، کنترل هورمون استرس و کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی، حمله قلبی یا نارسایی کلیه را کاهش دهد. استرس می‌تواند باعث درد عضلانی شود، اما ماساژ، عضلات را شل کرده و درد را کاهش می‌دهد. با استفاده از تکنیک‌های ویژه، ماساژدهنده می‌تواند تنش را از عضلات برداشته و انعطاف پذیری آن‌ها را افزایش دهد.

مهم‌ترین فواید ماساژ ریلکسی

ایجاد احساس جوانی

برخی افراد پس از یک جلسه، ماساژ ریکلسی تنها احساس آرامش نمی‌کنند، بلکه این احساس همراه با حس جوانی و شادابی است. این حس به دلیل ترشح دو هورمون دوپامین و سروتونین در طول ماساژ است. این دو هورمون مسئول شادی و احساس سلامتی کلی هستند. سمت راست بیشتر زمانی فعال است که افراد افسرده هستند و بخش چپ مغز اغلب زمانی فعال است که فرد خوشحال است. بر اساس مطالعات انجام شده، در طول ماساژ، فعالیت در بخش چپ مغز افزایش پیدا می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی

یکی دیگر از فواید ماساژ ریلکسی تقویت سیستم دفاعی بدن است. ماساژ می‌تواند سیستم ایمنی را با کاهش مقدار کورتیزول که به هورمون استرس مشهور است، افزایش دهد. این هورمون به سلول‌های دفاعی بدن که مسئول دفاع در مقابل باکتری‌ها و ویروس‌ها هستند، حمله کرده و آن‌ها را از بین می‌برد. ماساژ، کورتیزول را کاهش داده و به طبع، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد. هورمون کورتیزول یک عامل افزایش وزن نیز می‌باشد پس از بین رفتن این هورمون، به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

مهم‌ترین فواید ماساژ ریلکسی

ماساژ یک معجره برای رسیدن به آرامش و سلامتی کلی بدن

ماساژ را می‌توان به عنوان یک معجزه و مکمل برای درمان بسیاری از مشکلات بدن و ایجاد آرامش مطرح کرد. به طوری که با انجام روزانه چند دقیقه ماساژ می‌توان بدنی سالم‌تر و روانی آرام‌تر داشت که لازمه‌ی رسیدن به هدف‌ها و آرزوها در زندگی هستند. با خرید یکی از انواع صندلی ماساژ که در مقاله بعدی به راهنمای جامع انتخاب صندلی ماساژور برقی خواهیم پرداخت، و استفاده از آن در طول روز برای دوری از فشارهای روانی، سلامتی، شادابی و سرحال بودن را به خودتان هدیه دهید.

صندلی‌های ماساژور میسرست

مجموعه میسرست با ارائه انواع دستگاه‌های ماساژور به شما برای داشتن زندگی بهتر و آسوده‌تر یاری می‌کند. برای مشاهده صندلی‌های ماساژور به قسمت محصولات در وبسایت میس رست مراجعه کنید.

مشاهده و مقایسه محصولات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.