نگاهی به فواید عالی ماساژ بعد از ورزش

ورزش برای بدن مفید و ضروری می‌باشد، اگر می‌خواهیم بدن سالمی داشته باشیم باید به صورت روزانه ورزش کنیم. همه ما از اثرات بعد از ورش آگاهیم و حتی می‌دانیم که برخی از آن‌ها دلپذیر نبوده و در برخی موارد نیز غیر قابل تحمل هستند. از اثرات بد ورزش کردن احساس درد، کوفتگی و خستگی را می‌توان نام برد، بخصوص اگر ورزش ما سنگین باشد این اثرات را به وضوح حس خواهیم کرد. اما آیا می‌دانستید که می‌توانید با کمی ماساژ بعد از ورزش این خستگی‌ها را از بین ببرید و از فواید مختلفی نیز بهره‌مند شوید؟ در این مطلب دقیقا قصد داریم به این موضوع بپردازیم و فواید ماساژ بعد از ورزش را بررسی کنیم. همراه ما باشید.

فواید ماساژ بعد از ورزش

فواید ماساژ بعد از ورزش

بعد از انجام یک ورزش سنگین بخصوص اگر مدت زمان زیادی از ورزش دور باشید امکان آن وجود دارد که به برخی از فیبرهای عضلانی آسیب رسد. بدن در این حالت شروع به فعالیت بیشتری می‌کند و دستگاه ایمنی را به کار می‌گیرد تا فیبرهای آسیب داده را بهبود بخشد.

مطمئنا انجام کارهای روزانه بعد از این ورزش سنگین بسیار سخت خواهد بود، حتی این امکان وجود دارد که بالا رفتن از پله‌های دفترتان نیز به یک چالش برای شما تبدیل شود. برخی از افراد بر این اعتقادند که زمان راه‌حل این مشکل است و باید بهبود آن را به زمان واگذار کرد. البته که این نظر اصلا درست نیست. انجام ماساژ بعد از ورزش باعث خواهد شد که شما احساس خستگی و کوفتکی بعد از آن را زودتر برطرف کرده و همچنین از مزایا و فواید ماساژ بعد از ورزش نیز بهره‌مند شوید. بله درست خواندید، رفع خستگی و کوفتگی فقط یکی از فواید ماساژ بعد از ورزش می‌باشد. در ادامه 5 مورد از دیگر فواید این کار را برای شما بیان خواهم کرد.

مسکن درد

حتما شما نیز متوجه شدید که بعد از انجام یک ورزش طولانی و یا سنگین عضلات بدن سفت می‌شود. این سفت شدن باعث درد در قسمت‌های مختلف بدن می‌گردد. در واقع درد، درد ناشی از کار اضافه‌ای است که از عضلات خود کشیده‌اید. اگر با سفتی عضلات درست برخورد نشود مطمئنا می‌تواند آسیب‌های زیادی را به قسمت‌های مختلف بدن وارد نماید. انجام یک ماساژ ساده بعد از ورزش به شما در باز کردن عضلات سفت شده کمک خواهد کرد و احتمال آسیب‌ها را نیز کاهش خواهد داد.

ریکاوری سریع

تحقیقات علمی ثابت کرده‌اند که انجام ماساژ بعد از ورش می‌تواند زمان ریکاوری را تا 2 برابر کاهش دهد. دلیل آن هم این است که ماساژ باعث می‌شود که خون بهتر و سریع‌تر در بدن گردش پیدا کرده و مواد مغذی زودتر به اندام و بافت‌ها برسد. هنگامی که مایعات در بدن شما به راحتی در حال گردش هستند، مواد مغذی و اکسیژن قادر به رسیدن به ماهیچه ها و سایر بافت ها می‌شوند. ماساژ اندام‌های سفت شده شما را باز می‌کند و محدودیت‌های حرکتی را نیز از بین می‌برد. اگر شما می‌خواهید کارایی خود را بالا ببرید باید این کار را بعد از ورزش انجام دهید.

ریکاوری سریع با ماساژ بعد از ورزش

از بین رفتن تنش در بدن و افزایش انعطاف‌پذیری

همان گونه که اشاره شد بعد از انجام یک تمرین عضلات بدن شما تنگ و تنگ‌تر خواهند شد و فشار زیادی به آن‌ها وارد خواهد آمد که این مورد باعث تنش در بدن می‌شود. یکی از فواید ماساژ بعد از ورزش رفع همین تنش‌ها در بدن می‌باشد. انجام ماساژ بعد از ورزش فشارهای وارده بر عضلات را از بین برده و عضلات را به حالت نرمال باز می‌گرداند. نتیجه نهایی این کار نیز افزایش انعطاف‌پذیری بدن شما خواهد بود. انعطاف‌پذیری بالا انجام کارهای روزانه را نیز برای شما آسان‌تر خواهد کرد.

حذف سموم از بدن

در حین انجام ورزش، اسید لاکتیک در عضلات جمع می‌شود، دلیل وجود درد در هنگام ورزش نیز همین تجمع اسید لاکتیک در بدن است که مضر نیز می‌باشد. انجام یک ماساژ ساده باعث خواهد شد که این اسید لاکتیک جمع شده در عضلات به صورت مساوی در بدن تقسیم شده و درصد تجمع آن در عضلات کاهش پیدا کند. حذف سموم از عضلات را می‌توان مهم‌ترین فایده ماساژ بعد از ورزش دانست.

حذف سموم از بدن

آرامش، هدیه ماساژ بعد از ورزش

شما بعد از انجام یک ورزش و یا تمرین شدید نیازمند یک پاداش برای خود هستید. وجود پاداش بعد از هر تمرین می‌تواند انگیزه شما را برای تمرین کردن نیز بیشتر کند. ماساژ می‌تواند پاداش بعد از ورزش شما باشد چرا که خوابی راحت و بی درد را به همراه خواهد داشت. خوابی راحت و با آرامش باعث خواهد شد که شما انرژی لازم برای کارهای فردا را نیز کسب کنید و خستگی را فردا نیز همراه خود نداشته باشید.

فواید ماساژ بعد از ورزش را به صورت مختصر به شما توضیح دادیم. این موارد هر کدام دلایل محکمی برای انجام ماساژ بعد از ورزش محسوب می‌شوند. ولی این نکته را نیز باید بدانید که اگر ماساژ به صورت اصولی انجام نشود نه تنها فایده‌ای نخواهد داشت بلکه می‌تواند به اندام‌های شما نیز آسیب برساند. همه ما می‌دانیم که بعد از هر تمرین و ورزش نمی‌توان به مراکز مخصوص ماساژ مراجعه کرد، به علاوه هزینه آن نیز سرسام‌آور خواهد بود.

چاره کار بسیار آسان و کم هزینه‌تر می‌باشد. استفاده از دستگاه‌های استاندارد ماساژور چاره‌ی حل این مشکل است چرا که این دستگاه‌ها به صورت کاملا اصولی و با علم روز دنیا ساخته می‌شوند و خطرات انجام ماساژهای سنتی را نیز ندارد و همچنین هزینه خرید آن‌ها اگر به تعداد دفعات استفاده از آن نگاه کنیم بسیار قابل قبول و با صرفه می‌باشد.

میس رست به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فروش دستگاه‌های ماساژور به شما کمک خواهد کرد که مناسب‌ترین دستگاه را برای خود خریداری کنید. دستگاهی که به راحتی می‌توانید به صورت روزانه در خانه استفاده کنید و از مزایای زیاد آن بهره‌مند شوید. سری به سایت می‌رست بزنید و با مشاوران آن نیز در ارتباط باشید، تا خریدی مناسب برای خود و خانواده انجام دهید.

منبع این مطلب
http://www.freshtherapy.com.au

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.