راهنمای خرید دستگاه ماساژور: چگونه یک ماساژور مناسب انتخاب کنیم

پزشکان زیادی برای بیماری‌های مختلف بخصوص دردهای عضلانی و بیماری‌های مربوط به عضلات استفاده از دستگاه ماساژور را تجویز می‌کنند چرا که ماساژ تاثیر بسیار زیادی در درمان و بهبود برخی از بیماری‌ها خصوصاً عارضه‌های مفصلی و عضلانی و همچنین افزایش آرامش و ریلکسی دارد. بسیاری از افرادی که اقدام به خرید دستگاه ماساژور می‌کنند تنها ملاکشان برای خرید قیمت پایین می‌باشد این در حالی است که قیمت فقط یکی از فاکتورهای خرید یک ماساژور بوده و جزو اولویت‌های پایین نیز محسوب می‌شود. اگر دستگاه ماساژور با روش‌های اصولی و مواد مناسب ساخته نشود ممکن است به بدن آسیب برساند و یا در حداقل‌ترین حالت مفید واقع نشود. همچنین دستگاه‌های بی‌کیفیت ممکن است خیلی سریع ایراد فنی پیدا کرده و در مدت زمان کوتاه تمام هزینه‌ای که کرده بودید راه به زباله و یا تعمیرگاه پیدا کند.

در این مطلب قصد داریم به شما فاکتورهای خرید یک ماساژور مناسب را در قالب مطلب “راهنمای خرید دستگاه ماساژور” بیان کنیم. همراه ما باشید تا با اصول خرید این مدل دستگاه‌ها آشنا شوید.

راهنمای خرید دستگاه ماساژور

راهنمای خرید دستگاه ماساژور

قبل از خرید ماساژور ابتدا باید نیاز خود را بشناسید. به این معنی که کدام قسمت از بدن شما نیاز به ماساژ دارد؟

اگر شما دچار گردن درد شده‌اید باید ماساژور گردن خریداری کنید و یا اگر عضلات پای شما آسیب دیده است باید ماساژور پا خریداری کنید، همچنین در هر حالتی، صندلی‌های ماساژور کامل (فول بادی) انتخاب کامل و فراگیر محسوب خواهند شد. برای انتخاب نوع ماساژور می‌توانید از پزشک خود و یا فروشنده‌های این مدل دستگاه‌ها نیز کمک بگیرید. بعد از اینکه نوع دستگاه ماساژور خود را انتخاب کردید حال باید فاکتورهای انتخاب یک ماساژور مناسب را بدانید. راهنمای خرید دستگاه ماساژور در این کار به شما کمک خواهد کرد.

ماساژورهای ضربه‌ای بهتر هستند

اگر می‌خواهید ماساژور برای شما بطور حداکثری مفید واقع شود باید دستگاهی خریداری کنید که عملکرد ضربه‌ای داشته باشد. دستگاه‌های ضربه‌ای دارای چکش‌هایی هستند که ارتعاشات را به عضلات می فرستند.
دستگاه‌های حرفه‌ای ماساژ را دستگاه‌های دونفره می‌نامند. به این معنی که آن‌ها برای ماساژدهنده‌ها ساخته شده‌اند تا بیماران را ماساژ دهند نه برای افراد معمولی. اما دستگاه‌هایی نیز وجود دارند که برای افراد آماتور ساخته می‌شوند تا آن‌ها نیز در خانه و یا محل کار بتوانند خودشان را ماساژ دهند.

شکل دستگاه ماساژور

دستگاه ماساژور باید به صورتی طراحی شده باشد که شما در هنگام استفاده از آن احساس راحتی کرده و بتوانید تعادل خود را نیز همزمان حفظ کنید. طراحی باید به صورتی انجام رفته باشد که شما بتوانید تمامی نقاط بدن را ماساژ داده و اذیت نشوید. البته این گفته‌ها فقط شامل دستگاه‌های ماساژور دستی بوده و صندلی‌های ماساژور را در بر نمی‌گیرند. در صندلی‌های ماساژور این مشکلات وجود ندارد.

به مثال زیر توجه کنید: در این مثال یک نمونه دستگاه ماساژور با شکل مناسب و یک دستگاه با شکل نامناسب را مشاهده خواهید کرد:

راهنما خرید دستگاه ماساژور

ماساژور بالایی شکل و فرم مناسبی دارد و هنگام استفاده باعث خستگی نمی‌شود ولی دستگاه ماساژور پایینی از فرم مناسب و تعادل ایستایی برخوردار نیست.

قدرت ماساژور

اکثر مشکلات عضلانی در نقاط عمیق بوجود می‌آیند به همین دلیل هم باید دستگاه ماساژور از قدرت بالایی برخوردار باشد تا بتواند بر روی این نقاط نیز تاثیر بگذارد. البته فهمیدن قدرت یک دستگاه ماساژور کار آسانی نیست ولی می‌توان برخی موارد را نیز رعایت کرد و از فروشنده کمک گرفت.

در هنگام خرید یک دستکاه ماساژور به قدرت تولیدی آن که روی جعبه نوشته می‌شود توجه کنید به عنوان مثال ۳۵ وات یا ۴۰ وات نوشته می‌شود. البته کارخانجات تولید شیطنت‌هایی نیز می‌کنند و قدرت تولیدی توسط اشعه مادون قرمز را نیز به این قدرت می‌افزایند و که برای مشتری دانستن این مسئله ممکن نیست. به همین دلیل هم پیشنهاد می‌شود از یک مرکز و برند کاملا معتبر خرید خود را انجام دهید.

راهنمای خرید دستگاه ماساژور

وزن دستگاه ماساژور

وزن از دیگر فاکتورهای خرید یک دستگاه ماساژور مناسب می‌باشد. این تصور را از فکر خود دور کنید که هرچه یک ماساژور وزن کمتری داشته باشد بهتر است. دستگاه ماساژ برخلاف تصور باید کمی نیز سنگین باشد تا بتواند فشار مناسب به بدن را وارد کند. ولی خوب وزن بیش از حد نیز باعث خستگی می‌شود.

راهنمای خرید دستگاه ماساژور

وزن مناسب دستگاه ماساژ

طول عمر دستگاه

هزینه خرید دستگاه ماساژور  آنچنان پایین نیست به همین دلیل هم انتظار کار طولانی مدت از آن کاملا منطقی است. همانطور که می‌دانید طول عمر دستگاه‌های برقی وابسته به مواد اولیه‌ای است که در تولید آن به کار برده شده و کیفیت قطعات استفاده شده در آن از فاکتورهای مهم این امر می‌باشد. توصیه می‌کنیم که اول از برندهای مطمئن خریداری کنید و دوم اینکه از فروشنده تقاظای گارانتی معتبر داشته باشید. شرکت‌های معتبر معمولا گارانتی‌های طولانی مدتی را به مشتریان می‌دهند.

طول عمر دستگاه

هزینه خرید یا همان قیمت

در هنگاه خرید دستگاه ماساژور با قیمت‌های بسیار متنوعی مواجه خواهید شد. توصیه می‌کنیم گول قیمت‌های بسیار پایین را نخورید چرا که خرید اینگونه ماساژورها بازی با سلامتی و همچنین دور انداختن پول محسوب می‌شود.
اما چگونه یک ماساژور با قیمت مناسب را خریداری کنیم. راحل کار مقایسه قیمت‌ها نسبت به مشخصات فنی و کیفی دستگاه‌هاست. امکانات، قدرت و تمامی معیارهای راهنمای خرید دستگاه ماساژور را در نظر بگیرید و همچنین شرکت سازنده آن را و سپس قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید. خواهید دید که به راحتی می‌توان ماساژور خوب را از بد تشخیص داد.

میس رست به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه فروش دستگاه‌های ماساژور شما را در خرید ماساژور برقی مناسب یاری خواهد کرد. قبل از خرید با مشاوران میس‌رست در ارتباط باشید تا تمامی فاکتورهای خرید دستگاه مناسب را بیان و پیشنهادات خوبی را نسبت به بودجه و نیازهای شما ارائه کنند.

منبع
https://www.drgraeme.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.