خود درمانی با ماساژ، هنر آبیانگا…!

فواید ماساژ برای بدن و سلامتی انسان بر هیچ کسی پوشیده نیست و همه ما تقریباً به آن‌ها آگاهی داریم. برای اینکه بدن سالم و تندرستی داشته و همیشه به دور از اضطراب و استرس باشیم می‌توانیم ماساژ را در برنامه‌ریزی‌های خود جای داده و آن را به صورت مرتب انجام دهیم. برای این کار هم، می‌توانید از دستگاه‌های ماساژور کمک بگیرید و هم می‌توانید به مراکز ماساژ درمانی برای دریافت ماساژ مراجعه کنید. اما سوال اینجاست که خودمان نمی‌توانیم آن را انجام دهیم؟

خود درمانی با ماساژ موضوعی است که امروزه بسیار به آن پرداخته می‌شود. در این مقاله ما قصد داریم در مورد خود درمانی با ماساژ اطلاعاتی را برای شما بیان کرده و یک تکنیک خاص را به شما معرفی کنیم که هنر آبیانگا نام دارد. همراه ما باشید تا شما نیز این روش خود درمانی با ماساژ را یاد گرفته و آن را به صورت مرتب انجام دهید.

خود درمانی با ماساژ

خود درمانی با ماساژ

درست است که ماساژی که ما خودمان بر روی اندام‌های بدن پیاده‌سازی می‌کنیم نمی‌تواند اثری را که دستگاه‌های ماساژور روی اندام‌ها ایجاد می‌کند را داشته باشد ولی این دلیل نمی‌شود که خودمان به فکر سلامتی نبوده و خود درمانی با ماساژ را انجام ندهیم. Abhyanga یک روش و مطمئن و همچنین مقرون به صرفه برای ماساژ دادن اندام‌های مختلف بدن ما می‌باشد که ما می‌توانیم با انجام آن سلامتی بدنمان را تضمین کنیم. این روش زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد چرا که انجام آن فقط ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید به اندازه خوردن یک صبحانه و یا رفتن به یک حمام. همچنین این روش نیاز به وسایل خاصی نداشته و شما می‌توانید با تهیه یک سری وسایل ساده آن را انجام دهید.

برای انجام خود درمانی با ماساژ به روش آبیانگاه این وسایل را نیاز خواهید داشت:

  • حدود دو انس روغن (زیتون، کنجد و …)
  • چند قطره اسانس
  • یک بطری برای مخلوط کردن و نگه داشتن روغن‌های‌تان
  • آبگرم در داخل یک کاسه کم عمق
  • حوله معمولی (بهتر است یک رولی جداگانه باشد که فقط برای این کار استفاده شود)
  • دوش گرفتن

همانگونه که مشاهده کردید برای انجام خود درمانی با ماساژ به روش Abhyanga شما نیاز به وسایل خاصی ندارید. بهتر از قبل از یاد دادن این روش، مروری بر فواید خود درمانی با ماساژ داشته باشیم.

فواید خود درمانی با ماساژ

فواید خود درمانی با ماساژ:

انجام خود درمانی با استفاده از ماساژ درست است که تمامی فواید ماساژ برای سلامتی بدن را شامل نمی‌شود ولی می‌توان گفت که این کار باعث خواهد شد گردش خون بدن شما بهتر انجام شده و تخلیه لنفاوی درست شود. همچنین روغن‌های استفاده شده در این روش مزایای مختلفی را برای شما به همراه خواهد داشت. با انجام این روش شما می‌توانید تنش‌های موجود در عضلات خود را که به دلیل کارهای روزانه به وجود آمدند از بین ببرید و همچنین استرس و اضطراب خود را کاهش دهید.

چگونه روغن را انتخاب کنیم؟

چه روغنی را انتخاب کنیم؟

انتخاب روغن و اسانس باید بر اساس شرایط روحی و جسمی شما باشد. به عنوان مثال اگر شما احساس بی‌روحی در بدن خود می‌کنید بهتر است که از روغن رزماری و یا اکالیپتوس استفاده کنید. اگر در داغ‌ترین روزهای تابستان حضور دارید و می‌خواهید حس خنک بودن را تجربه کنید بهتر است از اسانس گل رز بهره ببرید. اگر احساس تنهایی می‌کنید می‌توانید زنجبیل و لیمو را انتخاب کنید. البته این‌ها پیشنهاداتی هستند که ما به شما برای انتخاب اسانس و روغن‌های ضروری می‌دهید. یکی از فواید انجام Abhyanga این است که شما در طول روز بدنتان بوی خوبی خواهد داد آن‌هم به دلیل استفاده از این اسانس‌ها و روغن‌ها.

انجام خود درمانی با ماساژ

انجام خود درمانی با ماساژ به روش Abhyanga:

آبگرم را به کاسه کم عمق اضافه کنید. روغن‌هایی که برای انجام خود درمانی خود انتخاب کرده‌اید را در بطری قرار داده و داخل آب گرم بگذارید تا گرم شود. حوله خود را روی زمین پهن کرده و روی آن بریزید. بهتر است که از پاهای خود شروع کنید. با استفاده از فشارهای کم و حرکت دست خود پاهای تان را به مرور مورد ماساژ قرار دهید. پا، زانو، مفصل ران، و دیگر نقاط را به ترتیب ماساژ دهید.

برای ماساژ دادن شکم خود بهتر است که از سمت راست شکم‌تان کار را آغاز کنید. در ناحیه شکم‌تان بهترین است که حرکت دست‌های شما به صورت دایره‌ای باشد.

تمام این کارها را می‌توانید با آغشته کردن روغن به دست‌های‌تان انجام دهید. برای ماساژ دادن ایده‌های خودتان به منظور تشکر کردن از این اندام‌های مهم بدن روغن را به کف دست‌هایتان مالیده و از مچ دست شروع و به سمت بالا بروید.

ماساژ دادن انگشتان تان را به هیچ وجه فراموش نکنید. شما باید نوک انگشتان، فضای موجود در مابین انگشتان را مورد ماساژ قرار دهید.

بسیاری از درمانگران‌های ماساژ برای ماساژ دادن پا‌های خود یک بطری روغن را همیشه در کنار تخت خواب‌شان دارند و قبل از رفتن به تختخواب پاهای خود را با این روغن مورد ماساژ قرار می‌دهند. این کار بهترین راه برای پایان دادن به یک روز سخت کاری می‌باشد.

ماساژ پوست سر Abhyanga معمولا بخشی از روال بیدار شدن از خواب می‌باشد ولی می‌توان آن را در هنگام رفتن به رختخواب نیز انجام داد. انجام این نوع ماساژ برای افرادی که احساس سردرد می‌کنند و یا خستگی شدیدی دارند بسیار توصیه می‌شود. برای انجام ماساژ پوست سر روغن را به دست‌هایتان مالیده و آن را خیلی کم به پوست سرتان انتقال دهید. برای اینکه بالش یا تشک تان روغنی نشود می‌توانید روی آن را با یک حوله بپوشانید. صبح روز بعد، بعد از انجام خود درمانی با ماساژ به روش Abhyanga یک شامپو را کمی به آب مالیده و به پوست سرتان انتقال دهید قبل از آنکه به زیر دوش آب بروید. انجام این کار باعث خواهد شد که شامپو به صورت کامل روغن موجود بر روی پوست سر شما را از بین ببرد.

اگر بعد از رفتن به زیر دوش آب گرم شامپو را به سر خود بمالید و پوست خودتان را چرب خواهید کرد و روغن‌ها از بین نخواهند رفت.

نباید فراموش کنید که شما همیشه بعد از انجام تکنیک‌های Abhyanga با استفاده از روغن باید یک دوش مختصر بگیرید. انجام این خود درمانی با ماساژ شما را برای یک روز کاری پرانرژی آماده خواهد کرد.

اگر فرصت انجام این کار را ندارید و یا نمی‌توانید تکنیک‌ها را به درستی انجام دهید و یا یاد بگیرید راه حل جایگزین این است که یک صندلی ماساژور برای خانه و یا محل کارتان تهیه کنید.

این دستگاه‌ها می‌توانند به صورت روزانه اندام‌های مختلف بدن شما را مورد ماساژ قرار داده و تمامی فواید خود درمانی با ماساژ را عاید بدنتان کنند. مزیت دیگری که این دستگاه‌ها دارند این است که ماساژی که آن‌ها انجام می‌دهند کاملاً اصولی و برپایه تحقیقات می‌باشد و شما نیازی نیست که نگرانی خطرات احتمالی باشید.

اگر به دنبال خرید دستگاه ماساژوری مناسب با کیفیت بالا هستید ما پیشنهاد می‌کنیم که کمی دست نگه داشته و با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین دستگاه را برای خود شناسایی کرده و با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

منبع : massagemag

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.